مدیرکل بیمه سلامت کردستان خبر داد
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از جمعیت 1.5 میلیون نفری استان بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خدمات مختلف را از این بیمه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 13 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیدانور اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: از جمعیت 1.5 میلیون نفری استان بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خدمات مختلف را از این بیمه دریافت می‌کنند.

وی گفت: از این تعداد نیز 600 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و360هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت و مابقی تحت پوشش سایر صندوق‌های بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان تصریح کرد: اکنون بیش از 99 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار دارد و کسانی که تمایل به بیمه شدن داشته باشند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

وی گفت: این بیمه سال گذشته در مجموع بیش از دو هزار و 800 میلیارد ریال را برای بیمه‌شدگان استان هزینه کرده که از این مبلغ 700میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان روستایی استان هزینه شده است.

اسماعیلی با اشاره به بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد افزود: بیمه سلامت کردستان بیش از 940 میلیارد ریال بدهی به مراکز خدمات درمانی خصوصی و دولتی دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تصویب لایحه ای در مجلس، دولت در صدد است با فروش اوراق قرضه بتواند مطالبات بیمه سلامت را پرداخت کند تا این بیمه نیز بتواند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، طرح تحول نظام سلامت و بیمه همگانی بود و دولت در این زمینه با فراهم کردن زیرساخت‌ها تا حدودی زیادی توانسته اهداف از پیش تعیین شده این طرح را محقق سازد.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده 25 تا 30 درصد شهروندان این استان برای مداوای خود به مراکز درمانی خارج استان مراجعه می‌کنند و این امر باعث کاهش درآمدهای حوزه سلامت و افزایش هزینه مداوای بیماران خواهد شد.

اسماعیلی اظهار کرد: به دلیل رعایت نکردن سیستم ارجاع در این استان، بیشتر بیماران قبل از ویزیت شدن توسط پزشک عمومی، به سطوح بالاتر از جمله پزشک متخصص مراجعه می‌کنند و این امر سبب تراکم جمعیت در مراکز تخصصی و کاهش کیفیت خدمات می‌شود.

وی گفت: دارندگان بیمه سلامت می توانند از 20 نوع خدمات دندانپزشکی در کنار سایر خدمات درمانی، آموزشی، پیشگیری و بهداشتی بیمه سلامت استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار