وزیر کار:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) گفت: طی دو سال آینده در راستای طرح تکاپو 6 هزار شغل در استان کردستان ایجاد شود.
کد خبر: ۲۷۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 10 August 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علی ربیعی در نشست برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) اظهار کرد: طی دو سال آینده در راستای طرح تکاپو 6 هزار شغل در استان کردستان ایجاد شود.

وی گفت: در حال‌ حاضر در ازای هر یک درصد رشد، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود که اگر رشد اقتصادی پنج درصدی تا پایان سال محقق شود، اشتغال‌زایی قابل توجهی را در این سه بخش شاهد هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای طرح «تکاپو» در کشور در فاز اول در استان کردستان با علاقمندی استاندار کردستان اجرا می‌شود تصریح کرد: در فاز بعدی این طرح را در استان‌های البرز، مازندران، گرگان و یزد اجرایی کنیم و در یک بازه زمانی مشخصی به کل استان‌های کشور گسترش دهیم.

وی با اشاره به این که بخشی از تولیدات صورت گرفته در کردستان به بازار هند و پس از آن به بازارهای جهانی راه خواهد یافت، گفت: در سازمان فنی و حرفه‌ای انستیتوهای مختلفی برای بخش ICT استان کردستان شکل گرفته مانند انستیتوی بازی تا در کنار پارک های علم و فن آوری افراد فوق تخصص را توانمند کنیم.

ربیعی افزود: مهم‌ترین هدف ما هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی بوده و الگوی کار کردستان به شمار می‌رود و امیدواریم که الگوی کار در این شش استان نیز به تمام استان‌های کشور سرعت یابد و اهداف اشتغال را محقق کند.

وی به تلاش‌های دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره‌ای به این اندازه کارشناسی شده و سخت‌کوشانه در حوزه اشتغال تلاش نشده بود و با کمک مسئولان طرح‌های اشتعالزایی به طور دقیق دنبال می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار