دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ۶۰ پیشنهاد جدید نمایندگان برای الحاق به لایحه ایجاد مناطق ویژه و آزاد، از مخالفت جدی مرکز پژوهش‌ها و وزارت اطلاعات با این لایحه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 08 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به بررسی لایحه ایجاد مناطق آزادی و ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: این لایحه 17 مرداد با حضور رئیس شورای عالی مناطق آزاد و استانداران ایلام، کردستان و گلستان بررسی شد.

وی گفت: در این جلسه ترکان و سه استاندار حاضر توضیحاتی در خصوص لزوم تشکیل مناطق آزاد جدید ارائه دادند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از مخالفت جدی مرکز پژوهش‌ها و وزارت اطلاعات با این لایحه خبر داد.

وی گفت: نماینده وزارت اطلاعات معتقد بود مناطق آزاد از اهداف اولیه خود دور افتاده و باید در خصوص ایجاد مناطق آزاد جدید تجدیدنظر کرد.

حسینی افزود: مرکز پژوهش‌ها نیز معتقد بود مناطق آزاد به محلی برای قاچاق کالا و واردات تبدیل شده است.

وی گفت: با توجه به بیان اظهارات موافقان و مخالفان لایحه ایجاد مناطق آزاد به نظر می‌رسید نقاط ضعف این لایحه بر نقاط قوت آن پیشی گرفته است.

نماینده شاهرود افزود: نمایندگان اعلام می‌کردند جذب سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد و ویژه مغفول مانده است.

وی خودگردان بودن مناطق آزاد را دلیلی بر تلاش مسئولان برای کسب درآمد از واردات و فروش زمین در این مناطق خواند و خاطرنشان کرد: صادرات نه تنها برای مناطق آزاد منفعتی ندارد بلکه هزینه‌زا نیز است.

حسینی افزایش مناطق آزاد را موجب بی عدالتی در سطح کشور خواند و گفت: برخی استانداران، نمایندگان و مسئولان استان‌ها با چانه زنی به دنبال ایجاد مناطق جدید آزاد و ویژه هستند.

وی با اشاره به ارائه ۶۰ پیشنهاد جدید از سوی نمایندگان برای ارائه مناطق آزاد و ویژه علاوه بر لایحه دولت افزود: در صورت تصویب این پیشنهادات، لایحه دولت باید در آینده نزدیک کل کشور را خودگردان و آزاد اعلام کنیم که این خطری جدی است و دقیقا در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار