کد خبر: ۲۷۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 06 August 2016

«امیر قادری» که این روزها در دفاع از اقدامات دولت تدبیر، سنگ تمام گذاشته در جلسه‌ای گفته «دولت در حوزه آب بسیار موفق عمل کرده است»؛ بر همین اساس این رسانه وظیفه خود می‌داند با طرح پرسش‌هایی قضاوت در مورد این اظهار نظر مدیر مورد وثوق دولت‌های دهم و یازدهم را به خوانندگان بسپارد.

به گزارش تابناک کردستان، پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان 12 مردادماه جاری در خبری با تیتر «عملکرد دولت برای مردم بصورت شفاف و واقعی بیان شود» از قول عبدالمحمد زاهدی سخنانی را منعکس کرد که جای تأمل دارند.

استاندار کردستان در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت اظهار کرده: «تمامی دولت‌هایی که از اول انقلاب تاکنون بر سر کار آمده‌اند همگی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند و بر همگان وظیفه است که خدمات آنان را به نحو شفاف و به دور از هرگونه مسائل حزبی و جناحی بازتاب دهند».

این مهم که دولت‌های پیشین و دولت کنونی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند واضح و مبرهن است اما اگر منظور «زاهدی» پاسخ به برخی منتقدان دولت متبوعش بوده و این سخنان را بدان علت بر زبان آورده که نقد دولت را به حساب نقد از نظام بگذارد، با عرض پوزش باید به ایشان گفت این چنین استدلالی غیرقابل قبول و تنها نوعی فرافکنی است.

به طور قطع جناب آقای استاندار موضع‌گیری‌های خود و دوستان‌شان را در ارتباط با عملکرد دولت نهم و دهم ـ آنجا که سخن از ویرانی‌های برجا مانده از این دولت‌ها و تداوم آواربرداری از اقدامات آن دولت‌ها را به کرات بیان کرده‌اند ـ به خوبی به یاد دارند؛ و بی شک منظور جناب استاندار و تیم مدیریتی زیر مجموعه وی در این موضع‌گیری‌ها خدای ناکرده زیر سوال بردن نظام در کردستان نبوده است.

اینکه زاهدی نقد عملکرد دولت مطلوب خود را نقد نظام و تاختن بی‌محابا به عملکرد دولت‌های پیشین را تنها نقد آن دولت‌ها بداند، موضوعی است که به طور قطع این رسانه در آینده به این مهم و چرایی اتخاذ این موضع دوگانه خواهد پرداخت.

اما در این مقال قصد داریم به بخش دیگری از سخنان ایراد شده ـ بخوانید منعکس شده ـ در این جلسه یعنی اظهارات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان که با وجود توصیه‌های «زاهدی» به مدیران خود در ارتباط با نحوه انعکاس عملکرد دولت در کردستان و پرهیز از اغراق گویی ایراد شده‌اند، بپردازیم.

«قادری» که این روزها به یکی از چهره‌های شاخص خبری دولت یازدهم در کردستان تبدیل شده و در دفاع از اقدامات دولت «تدبیر»، سنگ تمام گذاشته است در این جلسه گفته «دولت در حوزه آب بسیار موفق عمل کرده است»!

بر این اساس سوالاتی در ارتباط با مدیریت حوزه آب استان را با جناب معاون مطرح می‌کنیم تا مردم کردستان خود قضاوت کنند که آیا دولت در این حوزه مهم و استراتژیک آنچنان که مدیر ارشد دولت‌های نهم، دهم و یازدهم ادعا کرده «بسیار موفق» عمل کرده یا واقعیت چیز دیگری است؟

جناب آقای معاون؛ آیا تا به حال به دنبال جواب این سوال رفته‌اید که چرا استان کردستان با وجود اینکه سرشاخه پنج حوضه آبریز اصلی کشور بوده در حوزه کشاورزی با این حجم از مشکلات آبی روبروست؟

آیا به عنوان نمونه از میزان سهم کشاورزان شهرستان کامیاران از ذخیره آب سد مخزنی گاوشان که در عمق 75 کیلومتری استان واقع است، خبر دارید؟ همان سهم اندکی که به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها توسط مدیرانی چون جنابعالی تاکنون محقق نشده است!

جناب معاون؛ چرا اقدامات و عملکرد دولتمردان کردستان در ارتباط با میزان بهره‌مندی استان از اعتبارات تخصیصی برای مهار آب‌های مرزی و ایحاد شبکه‌های فرعی و اصلی را برای مردم شفاف‌سازی نمی‌کنید؟ آیا زبان شما در مقایسه میزان بهره‌مندی کردستان از این اعتبارات با استان‌های همجوار همچنان فصیح است؟

جنابعالی که افتخار مدیریت در سطوح بالا در دولت‌های نهم، دهم و یازدهم را در کارنامه کاری خود دارید درصد شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب سالم را می‌دانید؟ آیا این شاخص را با میانگین کشوری مقایسه کرده‌اید؟

این چند سوال تنها بخش کوچکی از انبوه سوالات ریز و درشت از عملکرد دولت یازدهم در حوزه آب استان کردستان است که جواب آنها را به راحتی می‌توان با یک جست و جوی ساده در گفت و گوهای مدیران این حوزه با خبرگزاری‌های کردستان در ماه‌های اخیر یافت و نیازی به ورود به حاشیه‌ها نیست.

جناب معاون خیلی بیشتر از ما بر این مهم واقفند که حرف و حدیث در این حوزه بسیار است اما «این مباحث تا بدین جا گفتنی است» بنابراین تابناک کردستان بیش از این به مصلحت ندانسته که در این خصوص قلم بزند.

این رسانه منکر اقدامات دولت در حوزه آب کردستان نیست اما ضرورت است این مهم را گوشزد نماید که بهتر است معاون استاندار کردستان به توصیه «زاهدی» عمل کرده و زمانی که مردم فهیم کردستان را خطاب سخنان خود قرار می‌دهد «شفاف، واقعی و بدون اغراق و بزرگنمایی» سخن بگوید.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
جناب معاون ازاین فرمایشات زیاد (خواستار )شده (؟) جدی نگیرید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
اي خدا قادري .بخدا در حد و اندازه معاون نيست خدا خير دهد شهبازي را .زاهدي هم مجبور شد نگهش دارد.اصلا قادري به شرط حيات دول دوازده سيزده چهارده و پانزده را هم درك خواهد كرد.
سنندجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
ای خدامن حسادت چه ها که نمیکند!!
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
جناب سنندجی میشه بفرمایید حسادت به چی و به کی ؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار