فرمانده انتظامی کردستان در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در سنندج:
فرمانده انتظامی استان کردستان در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در سنندج با اشاره به اینکه مدیون شهدا بودن را در عمل باید ثابت کرد و پشت شعار عمل لازم است گفت: اگر اسیر عوامل «کدخدا» نیستیم به برکت شهداست و اسارت ما زمانی است که راه شهید فراموش شود و نام شهدا تنها لقلقه زبان باشد.
کد خبر: ۲۶۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 31 July 2016

به گزارش تابناک کردستان، سردار مسعود خرم‌نیا ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در سنندج با اشاره به اینکه مردم کردستان امروز با شرکت خود در این مراسم اعلام کردند راه شهدا ادامه دارد اظهار کرد: با دفن پیکر مطهر این شهید در ستاد انتظامی استان کردستان معبری از نور، از فرش تا عرش در این مکان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا کسانی هستند که وارد حریم خلوت الهی شده‌اند گفت: شهدا با بصیرت و درک صحیح از وضعیت زمان، دشمن‌شناسی و اطاعت از امام زمان خود وارد عرصه شده و با خدا معامله کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطر نشان کرد: شهدای جوان از خیل عرفا بودند و فنای فی‌الله شدند و جان خود را فدای دفاع از ارزش‌ها کردند.

وی با اشاره به این سخن امام راحل که «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد» گفت: اگر اسیر عوامل «کدخدا» نیستیم به برکت شهداست و اسارت ما زمانی است که راه شهید فراموش شود و نام شهدا تنها لقلقه زبان باشد.

سردار خرم‌نیا افزود: مدیون شهدا بودن را در عمل باید اثبات کرد و پشت شعار عمل لازم است و شعار دادن و عمل نکردن از صفات ناپسند به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه 155 هزار شهید گلگون‌کفن ایران اسلامی 16 تا 25 ساله بوده‌اند خاطر نشان کرد: این شهدا به علی‌اکبر(ع) اقتدا کردند و این همان رسم عاشقی است.

محمدرضا شرفبیانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه 11 حرم شهدای گمنام در استان کردستان وجود دارد گفت: 29 شهید گمنام در این مکان‌ها مدفون هستند.

وی افزود: 3 هزار نقطه یادمانی در کردستان وجود دارد که 16 نقطه از آنها یادمان برجسته به شمار می‌آیند و در کل استان کردستان 94 شهید گمنام به آرامش ابدی رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به اینکه شهید گمنامی که امروز قرار است در ستاد انتظامی کردستان به خاک سپرده شود از شهدای سپاه است که در منطقه پنجوین تفحص شده تصریح کرد: نیروی انتظامی 3 سال در نوبت تشییع بود و هم اکنون هم درخواست‌های فراوانی برای تدفین پیکر شهدا در کردستان ارائه شده که در نوبت هستند.

در پایان این مراسم پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در منطقه پنجوین عراق که 21 سال سن داشته در ستاد انتظامی استان کردستان به خاک سپرده شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار