کارشناس هواشناسی کردستان خبر داد
کارشناس هواشناسی اداره هواشناسی کردستان با اشاره به ورود توده گرد و غبار به استان گفت: این گرد و غبار فردا و پس فردا افزایش می‌یابد اما شرایط بحرانی پیش بینی نمی‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 19 July 2016

به گزارش تابناک کردستان، ماهان رحیمی رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: هوای سنندج به دلیل افزایش ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون (PM 2.5) در شرایط ناسالم قرار گرفته که این ذرات از ذرات کوچکتر از 10 میکرون آسیب زایی بیشتری دارد.

وی گفت: هوای سنندج از ساعت هشت صبح امروز سه شنبه در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

کارشناس هواشناسی اداره هواشناسی کردستان نیز گفت: توده گرد و غباری از روز گذشته در کشور عراق شکل گرفته بود که به استان کردستان رسیده است.

بهرام چاره خواه افزود: این گرد و غبار فردا و پس فردا افزایش می‌یابد اما شرایط بحرانی پیش بینی نمی‌شود.

وی در رابطه با وضعیت دمای استان نیز گفت: امسال وضعیت گرما افزایش یافته است و حتی پیش بینی شکستن رکورد دمای بالا را می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی اداره هواشناسی کردستان تصریح کرد: سه روز پیش دمای شهر سنندج به 42 درجه سانتیگراد رسیده بود که یک درجه و نیم با بالاترین رکورد ثبت شده تاکنون از دمای این شهر فاصله داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما و گرما در کشور فراگیر است گفت: پیش بینی می شود دمای سنندج از پنجشنبه تا شنبه به 42 تا 44 درجه سانتیگراد برسد.

چاره‌خواه افزود: این دما در منطقه هورامان ممکن است حتی تا 47 درجه سانتیگراد نیز افزایش یابد.

وی گفت: اما دمای هوا در شرق استان کردستان کمی پایین تر است و به عنوان مثال دمای شهر قروه 35 درجه سانتیگراد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار