رئیس شورای شهر سنندج در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد
رئیس شورای اسلامی سنندج با اشاره به اینکه موضوع برخورد عوامل شهرداری شهرک بهاران سنندج با یک شهروند که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده امروز حتماً به صورت ویژه در جلسه شورای شهر بررسی خواهد شد گفت: باندهای مافیایی در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز در سنندج شکل گرفته و این باندهای مافیایی بخشی از نیروهای شهرداری را هم آلوده کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 18 July 2016

به گزارش تابناک کردستان، روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از برخورد واحد اجرائیات شهرداری شهرک بهاران سنندج با یکی از شهروندان بود که شیوه برخود عوامل شهرداری و درگیر شدن اعضای خانواده شهروند سنندجی با مأموران شهرداری و بدتر از آن گریه یک کودک وحشت‌زده از موضوع، سبب رنجش خاطر برخی شهروندان سنندجی و وارد شدن انتقادهایی بعضاً تند به عملکرد شهرداری و شورای شهر سنندج شد.

اگرچه به نظر نمی‌رسد هیچ شهروندی به اجرای قانون معترض باشد اما آنچه می‌تواند مورد توجه باشد از سویی نوع برخود عوامل اجرایی با موضوع اخیر و رفتار غیرقابل قبول آنها در کلیپ منتشر شده با توجه به حضور کودکان در صحنه درگیری و از سویی دیگر برخورد دوگانه با متخلفان ساخت و سازهای غیرقانونی است چرا که این شبهه همواره در اذهان عموم وجود دارد که برخوردهای تند عوامل اجرایی معمولاً با ضعفا صورت می‌گیرد و افراد متنفذ بعضاً از این برخوردها معاف هستند!

سیدغریب سجادی در گفت‌وگو با تابناک کردستان با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با برخورد واحد اجرائیات شهرداری شهرک بهاران سنندج با یک شهروند اظهار کرد: شهرداری حکم کلی دادستانی مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر سنندج را در دست دارد و با استناد به این حکم وارد عمل می‌شود.

وی با اشاره به گذشت 6 سال ساخت بودن بنای یاد شده گفت: بنای یاد شده در منطقه 19/4 بهاران به هیچ وجه کاربری تجاری نداشته و طبق اطلاعات منعکس شده به شورا، ظاهراً مالک قبل از تخریب دیوار بنا و نصب درب، در داخل کلیه کارها برای تبدیل بخشی از ملک خود به فضای تجاری را انجام داده است.

اقدام انجام شده توسط مأموران شهرداری کاملاً قانونی بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: در زمان تخریب دیوار هم مأموران شهرداری چندین بار به مالک در مورد کار غیرقانونی وی تذکر داده‌اند که ظاهراً به این امر توجهی نشده و در نهایت شهرداری هم اقدام به تخریب کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقدام انجام شده توسط مأموران شهرداری کاملاً قانونی بوده است گفت: مقاومت یک مالک در برابر تخریب بنا، امری طبیعی است و موضوعی که ضروری است مورد توجه قرار گیرد شیوه مدیریت کار و اعمال قانون است.

سجادی با بیان اینکه کنترل و برخورد صرفاً چکشی با موضوعات اینچنین ممکن است همیشه جوابگو نباشد افزود: مطمئناً هیچ شهروندی با تخلف از قانون موافق نیست و آنچه سبب بروز نارضایتی اجتماعی می‌شود برخورد دوگانه با موضوعاتی چون ساخت و ساز غیرمجاز، مخصوصاً در گذشته است.

بررسی ویژه برخورد عوامل شهرداری با شهروند سنندجی در جلسه امروز شورا

وی با اشاره به اینکه هم برخورد و هم عدم برخورد می‌تواند عامل وارد شدن انتقاد به عملکرد مسئولان شود خاطر نشان کرد: موضوع برخورد عوامل شهرداری شهرک بهاران سنندج که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده امروز حتماً به صورت ویژه در جلسه شورای شهر بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: اعضای شورا با تمام توان از برخورد شهرداری با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر حمایت می‌کنند ولی در عین حال معتقد به شیوه عملی هستیم که کمترین تنش را در جامعه به وجود آورد و خواسته ما از شهرداری پرهیز از برخورد دوگانه با متخلفان است.

وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که برخی شهروندان گاهی از روی ناچاری و مشکلات اقتصادی دست به اقدامات غیرقانونی می‌زنند افزود: واقعیت این است که چنین کارهای تنها می‌تواند یک مُسکن باشد و در دراز مدت نمی‌تواند مؤثر باشد.

شکل‌گیری باندهای مافیایی در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز در سنندج

سجادی به شکل‌گیری باندهای مافیایی در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز در سنندج اشاره و تصریح کرد: این باندهای مافیایی بخشی از نیروهای شهرداری را هم آلوده کرده‌اند و برخورد با این باندها مشکل است و برخورد با آنها نیازمند عزم جدی و حمایت، دادگستری، دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی از شهرداری دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این معضل را کنترل کند گفت: در برخی نقاط مثلاً در منطقه یک، واقعاً کنترل از دست شهرداری خارج شده است.

قبول داریم حوزه اجرائیات حوزه‌ای واقعاً ناسالم در شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج به حضور یک ساله خود در کمیسیون ماده 5 اشاره کرد و گفت: این کمیسیون تا جایی که امکان داشته با شهروندان همکاری کرده ولی در مواردی دیده شده که دلال‌ها در این حوزه مشغول فعالیت هستند و همین امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی گفت: قبول داریم حوزه اجرائیات حوزه‌ای واقعاً ناسالم در شهرداری است و با استناد به گزارش‌های مردمی این حوزه به سمت فساد مالی حرکت کرده است.


فیلم برخورد عوامل شهرداری با شهروند سنندجی


دانلود




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار