با استقبال پرشور مردم
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ورود پیکر مطهر ۳۱ شهید گمنام به کشور گفت: پیکر مطهر شهدا امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ساعت ۹:۳۰ صبح از طریق مرز باشماق و در میان استقبال پرشور مردم مریوان وارد کشور شد.
کد خبر: ۲۶۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 14 July 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمدرضا شرفبیانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای انتقال پیکر مطهر جمعی از شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس از مرز باشماق مریوان به میهن اسلامی اظهار داشت: پیکر مطهر شهدا امروز پنجشنبه 24 تیرماه ساعت 9:30 صبح از طریق مرز باشماق و در میان استقبال پرشور مردم مریوان وارد کشور شد.

وی با اشاره به اینکه پیکر پاک و مطهر این شهدا که مربوط به لشکر 27 محمد رسول‌الله، لشکر 4 امام حسین اصفهان و لشکر 5 نصر خراسان هستند در منطقه عمومی پنجوین و مناطق عملیاتی کانی‌مانگا و سنگ معدن اقلیم کردستان عراق تفحص شده‌ است، گفت: این شهدا در چند عملیات مختلف به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: کمیته جستجوی ستاد مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کار تفحص پیکر شهدای یاد شده را انجام داده است.

وی گفت: پس از برگزاری مراسم استقبال و بدرقه این شهدا در استان کردستان پیکرهای مطهر آنان برای انجام آزمایش‌های DNA به تهران منتقل می‌شود و پس از انجام این آزمایش‌ها برنامه تدفین شهدا در نقاط مشخص شده اعلام می‌شود.

شرفبیانی افزود: با انجام آزمایش‌ها در تهران احتمال دارد برخی شهدا شناسایی شوند و شهدایی هم که شناسایی نشوند در یادمان‌های شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور به خاک سپرده می‌شوند.

وی اظهار کرد: کاروان شهدا پس از بدرقه مردم مریوان، در ساعت 16 امروز مورد استقبال مردم سروآباد نیز قرار گرفته و پس از آن به شهر سنندج منتقل می شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار