مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص مشارکت فرهنگیان در موسسه صندوق ذخیره، گفت: استان‌های ایلام، کهگیلویه و کرمان دارای عضویت 97 درصدی و در کل عضویت 18 استان بیش از 90 درصد است و کمترین عضویت نیز متعلق به استان کردستان با 77 درصد است
کد خبر: ۲۴۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 19 June 2016

به گزارش تابناک کردستان، شهاب‌الدین غندالی اظهار کرد: براساس آخرین آمار مربوط به پایان فروردین 95 تعداد 889 هزار و 302 نفر از فرهنگیان کشور که 88 درصد جمعیت فرهنگیان را تشکیل می‌دهند در صندوق ذخیره عضو هستند.

وی گفت: در تبصره 63 قانون برنامه دوم توسعه، وزارت آموزش و پرورش مکلف به تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان شد و فرهنگیان شاغل علاقمند به عضویت موسسه درآمده و ماهانه تا 5 درصد از حقوق و مزایای آنان کسر شده و به موسسه واریز شود. دولت نیز مکلف شد معادل این مبلغ را در بودجه سالیانه خود منظور و به حساب موسسه واریز کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: قانون پرداخت سهم دولت در برنامه سوم و چهارم توسعه نیز به صورت تکلیف تکرار شد، با این حال زمانی که قانون برنامه پنجم توسعه کشور تدوین می شد برخی تشخیص دادند که دیگر نیازی به تکرار آن نیست و احتمالا تصور می‌کردند که نیازی به سهم دولت نیست لذا از این امر دفاع نکردند ، نتیجه این شد که دولت عنوان می‌دارد که از ابتدای سال 1390 هیچ تکلیفی در زمینه پرداخت سهم خود ندارد.

وی با بیان این که سهم دولت، یک تکلیف است، گفت: در این میان 5 سال سهم دولت بلا تکلیف مانده بود که این امر به اطلاع معاون اول ریاست جمهوری رسید و استدلال شد که این موضوع نیازمند تکرار قانون نیست و از آنجایی که در برنامه دوم توسعه تکلیف شده است، همچنین مطرح شد که اگر دولت اقدام به پرداخت سهم خود در این فاصله 5 ساله نکند به ناچار موسسه در دیوان عدالت طرح شکایت می کند تا این سهم احیا شود، در نهایت مقرر شد طی نامه ای از دفتر حقوقی نهاد ریاست جمهوری تعیین تکلیف شود و منتظر نتیجه موضوع در دیوان عدالت اداری هستیم.

غندالی در خصوص مشارکت فرهنگیان در موسسه صندوق ذخیره، افزود: استان‌های ایلام، کهگیلویه و کرمان دارای عضویت 97 درصدی و در کل عضویت 18 استان بیش از 90 درصد است و کمترین عضویت نیز متعلق به استان کردستان با 77 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: میزان عضویت فرهنگیان در موسسه در سال 1392 کمتر از 75 درصد بود که با توجه به سودآوری چشمگیر موسسه در سه سال اخیر و همچنین گسترش خدمات حین خدمت و مهمتر از همه اطلاع رسانی و شفاف سازی، این میزان عضویت به بالاترین رقم خود در طول حیات موسسه و حدود 90 درصد رسید.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: همچنین از مهر 1392 تا فروردین 1395 بیش از 90 هزار نفر از فرهنگیان عضو موسسه بازنشسته شده و سهم الشرکه خود را دریافت کرده‌اند که این رقم بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال بوده است.

منبع: میزان



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
عملکرد مسئولین استان و عدم شفافیت دلیل اصلی است اگر ماجرای ... که چند سال قبل صندوق ذخیره به اعضای صندوق درکردستان داد و به جای قرعه کشی ،دوستان بین خود تقسم کردند بررسی می شد امثال همین گروه همه کاره نمایندگی صندوق و بردن طرح به شهر مورد نظر خود نمی شند و مشارکت هم بالا می رفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار