ماموستا خدایی در نماز جمعه سنندج مطرح کرد
امام جمعه سنندج با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام اعلام کردن اهانت به همسران پیامبر اسلام(ص) گفت: فتوای عالمانه مقام معظم رهبری در جهت تقریب و تقویت کننده وحدت اسلامی بود و تمجید جهان اسلام را به دنبال داشت.
کد خبر: ۲۴۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 17 June 2016

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام اعلام کردن اهانت به همسران پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: فتوای عالمانه مقام معظم رهبری در جهت تقریب و تقویت کننده وحدت اسلامی بود.

وی با اشاره به خشنودی علمای اسلام از موضع حکیمانه مقام معظم رهبری در برابر کسانی که بدون در نظر گرفتن شرایط دنیای اسلام، آگاهانه یا ناآگانه در مسیر تفرقه گام برمی‌دارند اظهار داشت: مقام معظم رهبری مهرماه 89 اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام فرمودند که این اقدام با استقبال علمای جهان اسلام مواجه شد و مفتی اعظم الازهر هم از این اقدام تقدیر کرد.

امام جمعه سنندج به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران همایش صدف کوثر، تکریم حضرت خدیجه(س) اشاره و تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار اعلام فرمودند «تعریض به سایر زوجات مطهرات پیغمبر نبایستی باشد، بالاخره زوجات پیغمبر محترمند: هر کسی به اینها اهانت کند ـ هر کدام‌شان باشد ـ به پیغمبر اهانت کرده، این را من قاطعاً عرض می‌کنم».

وی به ایام هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اعتیاد بزرگترین بلای خانمان‌سوز در عصر حاضر است و دشمنان برای معتاد کردن جوانان به مواد افیونی دست به هر حیله‌ای خواهند زد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه آمریکا با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر وارد افغانستان شد افزود: آمریکای جنایتکار عامل اصلی توسعه تولید مواد مخدر در افغانستان است و برای پیشبرد این سیاست شیطانی به هر کاری دست می‌زند.

وی به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مردم و مسئولان برای مقابله با گسترش اعتیاد اشاره و خاطر نشان کرد: کمترین کوتاهی در این مسیر از هیچ فرد مسلمانی ـ چه مسئول باشد و چه غیر مسئول ـ پذیرفته نیست و همه باید در این راه به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه سنندج به در پیش بودن برگزاری جشن گلریزان در شهرهای مختلف استان کردستان اشاره کرد و گفت: کمک به کسانی که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان گرفتار شده‌اند وظیفه همه مسلمانان بویژه کسانی است که دارای تمکن مالی هستند و کمک به افراد دربند قطعاً پاداش الهی را در آخرت نصیب انسان می‌کند.

منبع: تسنیم



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار