کارگران خباز چگونه بار تورم را به دوش می‌کشند؟
دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج با انتقاد از عدم افزایش دستمزد کارگران خباز در دو سال گذشته گفت: از 17 آذر 93 شاهد هیچ افزایشی در دستمزد خبازان نبوده‌ایم.
کد خبر: ۲۳۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 01 June 2016

به گزارش تابناک کردستان، یدالله صمدی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه عدم افزایش دستمزد کارگران خباز غیر قانونی است اظهار کرد: وزارت کار موظف است مطابق بند 1 و 2 ماده 41 دستمزد خبازان را افزایش دهد و تاخیر در اجرای قانون سبب نارضایتی کارگران خباز خواهد شد.

وی با شاره به اینکه از 17 آذر 93 شاهد هیچ افزایشی در دستمزد خبازان نبوده‌ایم گفت: مصویه شورای عالی کار در خصوص افزایش دستمزد در دو سال گذشته برای خبازان اجرا نشده است و مسئولان مربوطه هرگاه که بحث افزایش دستمزد خبازان مطرح می‌شود می‌گویند که دستمزد خبازان با افزایش قیمت نان افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج با تاکید بر اینکه این انجمن در بیانیه‌ها و قطع نامه‌های خود هیچگاه خواستار افزایش قیمت نان نشده ‌است تصریح کرد: خبازان به خوبی می‌دانند که افزایش قیمت نان بر سایر اقلام مصرفی همه اقشار آسیب‌پذیر از جمله خود آنها تاثیر گذاشته و در نتیجه معیشت خود خبازان را تحت تاثیر قرار می‌دهد از این رو ما هیچگاه خواهان افزایش قیمت نان نبوده و نخواهیم بود.

وی گفت: خواسته کارگران صنف خباز واقعی شدن مزد است اما اینکه به غلط از سوی دیگران مسئله افزایش دستمزد به مسئله افزایش بهای نان پیوند خورده موضوعی جداگانه است و به هیچ وجه مورد تایید کارگران خباز نیست.

صمدی همچنین با انتقاد از اینکه سازمان تامین اجتماعی در استان کردستان فقط شاطرها را در ردیف مشاغل سختی و زیان‌آور قرار داده افزود: این سازمان باید بقیه مشاغل خبازی را هم در ردیف مشاغل سختی و زیان آور قرار دهد زیرا تمامی کارگران نانوایی‌ها با توجه به حرارت کوره دچار بیماری‌های پوستی و تنفسی هستند.

وی خاطر نشان کرد: دیوان عدالت اداری در گذشته مصوبه‌ای صادر کرده بود تا تمامی مشاغل خبازی شامل سختی و زیان‌آور شوند اما مجمع عمومی دیوان بر خلاف رای دیوان عدالت، کارگران کارگاه خبازی تعطیل شده را از ردیف مشاغل سخت و زیان آور خارج کرد که با توجه به اینکه بیشتر کارگاه‌ها که در گذشته در این زمینه فعال بوده‌اند تعطیل شده‌اند این مسئله موجب ضررهای روحی و مالی برای کارگران خباز بیکار شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار