شهردار سنندج:
شهردار سنندج با بیان اینکه شهرداری سنندج در حال حاضر با رکود مواجه است، گفت: شهرداری سنندج یکی از ضعیف‌ترین شهرداری‌های در سطح کشور از لحاظ مالی است.
کد خبر: ۲۳۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 31 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، منوچهر فخری امروز در دیدار با جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در سنندج، اظهار کرد: این جلسه را با هدف بررسی مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ادای احترام به این عزیزان برگزار کرده‌ایم.

وی گفت: شاید قوانین و مقررات اجازه ندهد برخی از مشکلات که مطرح می‌شود رفع کنیم اما از هر ظرفیتی برای پاسخگویی به خواسته‌های مطرح‌شده خانواده شاهد استفاده خواهیم کرد.

شهردار سنندج با بیان اینکه در اداره یک شهر همه شهروندان سهیم هستند، تصریح کرد: شهرداری از جمله نهادهایی است که مدیریت حاکم بر آن مشارکتی است.

وی گفت: همه مردم در ارائه کار و تحقق اهداف شهرداری سهیم هستند و باید در راستای مدیریت شهری ایفای نقش داشته و به وظایف خود عمل کنند.

تغییر در شهرداری بدون مشارکت عامه امکان‌پذیر نیست

فخری با بیان اینکه تغییر در شهرداری بدون مشارکت عامه مردم به ویژه نخبگان امکان‌پذیر نیست، افزود: اینکه مردم با حقوق شهروندی خود آشنا نیستند یا خیلی از مسؤولان و مدیران ما با وظایف خود آشنا نیستند، ما را دچار تعارض کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم با حقوق شهروندی خود کاملاً آشنا باشند قطعاً مطالبات‌شان در حوزه مدیریت شهری بیشتر خواهد بود که این مهم در حال حاضر بسیار ضعیف است.

شهردار سنندج گفت: به عقیده بنده، برای انجام ندادن کار 99 راه وجود دارد، اما برای انجام کار تنها یک راه را مدنظر می‌گیریم که همین امر موجب می‌شود در انجام وظایف کم‌کاری کرده و هیچ‌گاه دنبال راهکار نباشیم.

شهرداری سنندج با رکود مواجه است

وی با بیان اینکه شهرداری سنندج در حال حاضر با رکود مواجه است، افزود: شهرداری سنندج یکی از ضعیف‌ترین شهرداری‌های در سطح کشور از لحاظ مالی است.

فخری خاطرنشان کرد: وضعیت درآمدی و مالی شهرداری در حال حاضر ضعیف است و از سوی دیگر نیز با آمار بالای 2 هزار و 500 نفر کارمند مواجه است.

معتقد به اخراج حتی یک نفر از شهرداری سنندج نیستم

وی با اشاره به مازاد بودن تعدادی از نیروهای شهرداری، گفت: معتقد به اخراج حتی یک نفر نیرو در بدنه این نهاد نیستم و باور دارم قبل از تعدیل هر نیرویی باید فکری برای تأمین امرار معاش و ایجاد اشتغال آن در حوزه دیگری صورت گیرد.

شهردار سنندج افزود: مردمی بودن شهرداری موجب شده از زمان آغاز به کار بنده در بدنه این نهاد با وجود این میزان نیروی مازاد، بیش از یک هزار درخواست کار از سوی مردم ارائه شود اما متأسفانه حتی قادر به جذب یک نفر نیرو هم نیستیم.

جذب یک نیروی جدید در شهرداری مساوی با تعطیل شدن یک کار عمرانی

وی با بیان اینکه جذب یک نیروی جدید در شهرداری مساوی با تعطیل شدن یک کار عمرانی در این نهاد مردمی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای عمرانی خوبی در حوزه مدیریت شهری در شهر سنندج آغاز شده و احساس می‌کنم امسال سال خوبی برای ما خواهد بود.

فخری گفت: در زمینه اقدامات انجام شده و برنامه‌های شهرداری با برگزاری کنفرانس خبری در آینده نزدیک اطلاعات و خبرهای خوبی را به مردم خواهیم داد.

وی خدمت به خانواده شهدا و ایجاد بستر برای رفع مشکلات آنها را مورد تأکید قرار داد و افزود: در هر زمانی که نیاز باشد آماده خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.

شهردار سنندج تصریح کرد: از هر راه و تبصره‌ در چارچوب قانون و مقررات برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران که به حوزه شهرداری ارتباط داشته باشد استفاده خواهیم کرد.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار