مسئول مرکز ساماندهی کودکان کار خیابانی کردستان خبر داد
مسئول مرکز ساماندهی کودکان کار خیابانی کردستان گفت: طبق بانک اطلاعاتی که در اختیار است در سال گذشته 163 کودک کار خیابانی در سنندج شناسایی شد اما به دلیل عدم همکاری سایر شهرستان‌ها آمار دقیقی از کل استان در دست نیست ولی در بازدیدهای که انجام شده است تعداد کودکان کار در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان بیشتر از دیگر شهرستان‌های استان است.
کد خبر: ۲۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 30 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، آزاد هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار کرد: طبق بانک اطلاعاتی که در اختیار است در سال گذشته 163 کودک کار خیابانی در سنندج شناسایی شد اما به دلیل عدم همکاری سایر شهرستان‌ها آمار دقیقی از کل استان در دست نیست ولی در بازدیدهای که انجام شده است تعداد کودکان کار در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان بیشتر از دیگر شهرستان‌های استان است.

وی با بیان اینکه رنج سنی کودکان کار خیابانی در کردستان از 8 تا 18 سال است گفت: برخی افراد در جامعه از این کودکان سوءاستفاده می‌کنند و در سال گذشته یک باند سوءاستفاده از کودکان کار خیابانی در سنندج که 8 کودک عضو داشت با همکاری دادگستری استان شناسایی و متلاشی شد.

مسئول مرکز ساماندهی کودکان کار خیابانی کردستان تصریح کرد: 60 درصد کودکان کار خیابانی به دلیل مشکلات مالی مجبور به کار کردن هستند، 20 درصد برای پر کردن اوقات فراغت به عرصه خیابان‌ها مراجعه می‌کنند و 20 درصد هم در اثر چرخه معیوبی که در خانواده‌ها وجود دارد آنها را وادار به کار کردن می‌کنند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین آسیب که این کودکان را تهدید می‌کند اعتیاد و تجاوز جنسی است، گفت: حدود 3 درصد از کودکان کار خیابانی کردستان به مواد مخدر اعتیاد دارند، 15 تا 20 درصد به سیگار و مشروبات الکلی اعتیاد داشته و چند مورد تجاوز جنسی نیز در طی یک سال گذشته به این مرکز گزارش شده است.

نماینده‌ای که به آسیب‌های ناشی از کودکان کار خیابانی اعتقادی نداشت!

هاشمی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استان نسبت به کودکان کار خیابانی افزود: سال گذشته با یکی از نمایندگان کردستان در مجلس که نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم بود در خصوص وضعیت کودکان کار صحبت‌هایی انجام شد ولی او به آسیب‌های ناشی از کودکان کار خیابانی اعتقادی نداشت و این مسئله را فاقد اهمیت می‌دانست.

وی گفت: مسئولان استان نسبت به کودکان کار خیابانی دغدغه ندارند و فقط مانند سایر اقشار جامعه به این کودکان نگاه ترحم آمیز دارند و این نگاه به آینده این کودکان ضربه می‌زند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار