عضو اتاق بازرگانی سنندج با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها در استان کردستان به دستور استاندار تمکین نمی‌کنند، گفت: وقتی یک دستور ساده 20 روز زیر دست یک کارشناس در یک اداره می‌ماند سرمایه‌گذار هم رغبتی برای سرمایه‌گذاری ندارد.
کد خبر: ۲۳۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 26 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، مجید شاه‌ویسی در دیدار نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: ما همیشه می‌گوییم باید سرمایه‌گذار به کردستان بیاید اما با وجود نبود یک نقشه راهنمای گردشگری در استان، نبود زیرساخت و نبود پکیج سرمایه‌گذاری و وجود محدودیت‌ها، سرمایه‌گذار چگونه راضی می‌شود که سرمایه خود را به کردستان بیاورد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها در استان کردستان به دستور استاندار تمکین نمی‌کنند، گفت: وقتی یک دستور ساده 20 روز زیر دست یک کارشناس در یک اداره می‌ماند سرمایه‌گذار هم رغبتی برای سرمایه‌گذاری ندارد.

دستگاه‌ها به صورت شفاف اعلام کنند تا به حال چند مورد سرمایه‌گذار جذب کرده‌اند

عضو اتاق بازرگانی سنندج با تأکید بر اینکه در کردستان تفکر سرمایه‌گذاری وجود ندارد، عنوان کرد: دستگاه‌ها به صورت شفاف اعلام کنند که تا به حال چند مورد سرمایه‌گذار جذب کرده و در چند مورد ناموفق بوده‌اند.

نایب رئیس دوم اتاق سنندج هم در این نشست گفت: در دوره‌های قبلی ارتباط نمایندگان مجلس با اتاق بازرگانی سنندج که بزرگترین تشکل بخش خصوصی است بسیار ناچیز بود.

محمد هلاکو با بیان اینکه در خصوص برخی طرح‌های اجرایی از بخش خصوصی نظرخواهی نمی‌شود، افزود: در این دوره از مجلس شورای اسلامی با لابی‌گری قوی می‌توان طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را به تصویب رساند.

وی اظهار کرد: مدیران استان کردستان در خصوص جذب سرمایه‌گذار تنگ‌نظر و محافظه‌کار هستند و اگر در انتخاب مدیران از بخش خصوصی هم نظرخواهی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق سنندج هم در این نشست گفت: باید با کمک کارشناسان آگاه ساز و کار لازم برای بهبود فضای کسب و کار کردستان انجام شود.

پرویز رعدی افزود: استانداران کردستان نمی‌توانند به مدیران خود دستور دهند و کارشناسان نیز به حرف مدیران خود گوش نمی‌دهند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار