نماینده مردم سقز و بانه در مجلس مطرح کرد
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه گردشگری و تجارت جای کار برای کردستان زیاد است اما باید قبول کنیم که در این زمینه کم‌کاری شده است.
کد خبر: ۲۳۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 26 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، محسن بیگلری در دیدار با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به نقش امنیت در جذب سرمایه‌گذار اظهار کرد: مردم ما باید از نمایندگان خود حمایت کنند اما می‌بینیم که اینگونه نیست و نماینده‌ای که مورد حمایت مردم بوده پشت او را خالی می‌کنند و او را به زمین می‌زنند.

وی با بیان اینکه ما نمایندگان کردستان در وزارتخانه‌ها غریب هستیم، گفت: در تمام ادوار گذشته یک نماینده کرد را نمی‌بینیم که پس از مجلس مدیرکل و یا فرماندار شده باشد و حتی در وزارتخانه‌ها نیز یک مدیر کرد که نفوذ داشته باشد وجود ندارد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 14 درصد منابع آب کشور در کردستان وجود دارد اما این استان تنها 2 درصد تولید کشاورزی کشور را در اختیار دارد و در خصوص کشاورزی آبی نیز در رتبه آخر کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خودخوری بلای جان توسعه کردستان شده و همدلی و همصدایی در این استان وجود ندارد، گفت: با اینکه وظیفه نماینده در مجلس نظارت و قانون‌گذاری است اما باز هم در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و توسعه استان نهایت تلاش خود را بکار گرفته‌ایم.

بیگلری افزود: در زمینه گردشگری و تجارت جای کار برای کردستان زیاد است اما باید قبول کنیم که در این زمینه کم‌کاری شده است.

مدیرانی که تا قبل از رسیدن به منصب مانند ملائکه‌ها صحبت می‌کنند!

وی با بیان اینکه مدیران استانی تا قبل از رسیدن به منصب مدیریت مانند ملائکه‌ها صحبت می‌کنند اما پس از آن خود به مانع ایجاد اشتغال و توسعه استان تبدیل می‌شوند،‌ اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای باز شدن بازارچه مرزی سیف انجام شده و امیدوارم در آینده نزدیک این بازارچه باز شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص منطقه آزاد بانه و مریوان گفت: با وجود آنکه اصولگراها موافق تصویب طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بودند اما این طرح در کنار 6 طرح دیگر کشوری تصویب نشد.

وی با اشاره به موقعیت اقتصادی و تجاری بانه افزود: بانه باعث شده است که کردستان بیشتر شناخته شود و ذهنیت‌های منفی نسبت به این استان تا حدودی برطرف شود.

بیگلری خاطرنشان کرد: ما زمانی پیگیر آمدن استاندار بومی به کردستان بودیم اما معتقدم وجود دو سرمایه‌گذار از صد استاندار بومی برای کردستان منفعت بیشتری دارد چون می‌تواند برای جوانان ایجاد اشتغال کند.

بیگلری گفت: تعداد 6 نماینده برای استان کردستان با وجود مرزی بودن استان، و مسائل محرومیت و قاچاق و ... بسیار کم است و بنابراین رسیدگی به امور استان سخت می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار