مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی استان تخریبی، 30 درصد نیازمند مقاوم سازی و مابقی استاندارد است، گفت: هم اکنون 152 ساختمان با 740 کلاس درس غیراستاندارد در استان معرفی شده و باید تخریب شوند.
کد خبر: ۲۳۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 24 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، رشید قربانی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و 900 ساختمان در استان داریم که 250 ساختمان آن اداری و غیرآموزشی و دو هزار و 600 مورد آن آموزشی است.

وی با بیان اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی استان تخریبی، 30 درصد نیازمند مقاوم سازی و مابقی استاندارد است، گفت: هم اکنون 152 ساختمان با 740 کلاس درس غیراستاندارد در استان معرفی شده و باید تخریب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه برای تکمیل فضاهای آموزشی در دست احداث استان 970 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تصریح کرد کرد: 500 میلیارد ریال برای اختصاص به تکمیل این فضاها پیش بینی شد که تاکنون 240 میلیارد از این میزان تحقق یافته است.

وی گفت: براساس مصوبات دولت تا زمانی که پروژه های نیمه کاره تکمیل نشود هیچ پروژه جدیدی به استثنای پروژه هایی که از سوی خیرین و موسسه های خیریه ایجاد می شود، نباید شروع شود.

قربانی افزود: دولت اگر بخواهد اعتباراتی را به پروژه های نیمه تمام اختصاص دهد و این پروژه ها تکمیل شوند حداقل سه سال زمان نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: ما هم اکنون در استان در زمینه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و متوسطه اول وضعیت مطلوبی داریم اما در متوسطه دوم از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: عدم پوشش تحصیلی می تواند ناشی از دلایل متعددی باشد که یکی از آن دلایل کمبود فضای آموزشی بویژه در مناطق روستایی است و در این راستا نیازمند همت و تلاش بیشتر خیرین هستیم.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار