سرلشکر محسن رضایی در یادواره شهدای کردستان:
سرلشکر پاسدار محسن رضایی با اشاره به دلایل ایران برای حضور مستشاری در سوریه و عراق گفت: سپاه به عراق و سوریه لشکر نبرده است بلکه تنها مستشارانی را به آنجا اعزام کرده تا نیروهای مردمی چون حشد‌الشعبی و جیش‌الوطنی را ساماندهی کنند و دلیل این حضور آن است که خود را ملزم به دفاع از اسلام می‌دانیم.
کد خبر: ۲۳۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 18 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، سرلشکر پاسدار محسن رضایی صبح امروز در یادواره شهدای کردستان با محوریت شهیدان نمکی که در سالن امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم کردستان و خانواده‌های شهدای این خطه اظهار کرد: شهدای کردستان حقیقتاً شهدای ناشناخته ایران اسلامی هستند.

وی گفت: شهدای کردستان غیرتمندانه، وفادارانه و آگاهانه از سرزمین‌شان، نظام‌شان و از اسلام و قرآن دفاع کردند و در دو جنگ سخت و ناجوانمردانه که عبارت بودند از جنگ با ضدانقلاب و جنگ با حامیان ضدانقلاب یعنی دشمن بعثی شرکت کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: وقتی حزب بعث عراق از مردم کردستان ناامید شد با حمله به شهرهای مرزی انتقام سختی از این مردم گرفت.

وقتی صدام، آمریکا و رژیم صهیونیستی متوجه شدند که مردم کردستان جانانه از سرزمین و انقلاب خود دفاع می‌کنند بسیاری از شهرهای مرزی را بمباران شیمیایی کردند و بسیاری از مردم مظلومانه در این خطه به شهادت رسیدند.

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه در کشور هم شهید گمنام و هم شهیدی که قدر و منزلتش ناشناخته است، داریم افزود: دسته دوم از این شهدا به فراوانی در میان مردم غیرتمند کردستان یافت می‌شوند.

وی با تقدیر از سپاه بیت‌المقدس و برگزار کنندگان یادواره‌های شهدا تصریح کرد: برگزاری این یادواره‌ها سبب می‌شود همه ما بتوانیم بخشی از دین خود را به شهدا ادا کنیم و این امر شایسته شکرگزاری است.

شهادت برادارن نمکی، تابلویی شفاف از ظلم و جنایت است

سرلشکر رضایی با اشاره به نحوه شهادت برادران نمکی در سنندج گفت: شیوه شهادت این سه برادر تابلویی بسیار شفاف از ظلم و جنایتی است که حتی امروز تکرار آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به سیطره ضدانقلاب بر شهر سنندج در زمان حیات برادران شهید نمکی افزود: ضدانقلاب در آن ایام به خانه‌ای در همسایگی منزل برادران شهید نمکی حمله کرده و با لگد در خانه را می‌شکنند و وارد خانه شده و یکدستگاه موتور سیکلت را به سرقت می‌برند که این اقدام با اعتراض یکی از برادران شهید نمکی مواجه می‌شود و همین کار سبب می‌شود چند روز بعد عده‌ای ضدانقلاب مسلح خانه برادران نمکی را محاصره کرده و بدون مجوز شرعی و قانونی و با زخمی کردن پدر و خواهر این شهیدان، آنها را اسیر کرده و با خود ببرند و سپس بدون محاکمه و حکم قانونی آنها را به شهادت برسانند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه این افراد در جریان کار خود مرتکب چهار فقره جرم شده‌اند که هرکدام از این جرم‌ها مجازات سنگینی دارد اظهار کرد: این جرایم نه فقط در دستگاه قضایی ایران بلکه در دادگاه‌های اروپایی مستوجب مجازات است و حداقل چهار حکم سنگین برای آنها صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق فرهنگی کشور است گفت: سابقه فرهنگی اقشار مختلف مردم کردستان و سابقه تاریخی و فرهنگی که در این منطقه وجود دارد برای دنیا شناخته شده است و با این شرایط، هنگامی که عده‌ای در کردستان در برابر چشم پدر و مادر، تمام دارایی آنها را که جگرگوشه‌هایشان هستند اسیر کرده و با خود ببرند، این کار عین جنایت است.

سرلشکر رضایی گفت: شهدای ما در یک دسته‌بندی به دو قسمت تقسیم می‌شوند، یکی شهدایی که پدر و مادر آنها را بدرقه کرده و به جبهه فرستاده‌اند و شهدایی که مقابل چشمان پدر و مادر خود اسیر شده و جنایتکارانه به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: در مسئله شهادت برادران شهید نمکی یک جنایات فرهنگی که بالاتر از جنایات حقوقی است صورت گرفته و عملکرد عاملان این کار این سوال را در ذهن شکل می‌دهد که کسانی که به چنین کارهایی دست می‌زدند و داعیه اداره کردستان را هم داشتند آیا صلاحیت اداره یک روستا را دارند؟

کردستان پاره تن جمهوری اسلامی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه تاریخی کمتر از صد سال کشورهایی چون عراق و سوریه تصریح کرد: بیش از چند هزار سال است که مردم ایران با ترکیب اقوام مختلف در صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند و وضعیت کردستان ایران همانند کردستان‌های دیگر نیست که از جایی کنده شده و به جایی وصل شده باشند.

وی با اشاره به حضور خود در کردستان چه در اوایل انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس گفت: حضورم در کنار مردم کردستان و پیشمرگان کُرد مسلمان این احساس را در من به وجود می‌آورد که وفاداری این مردم به ایران اسلامی حتی بیشتر از مردم ساکن در برخی شهرهای مرکزی کشور است و بنده این امر را با تمام وجود احساس کرده‌ام.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از مردم در دنیا و حتی داخل کشور کردستان را به خوبی نمی‌شناسند افزود: کردستان پاره تن جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت اشرار کردستان بار دیگر در موصل و سنجار تکرار شده است تصریح کرد: داعش حدود 3500 زن و دختر ایزدی را به اسارت گرفته و با جدا کردن‌شان از پدران و مادران و فرزندان و همسران‌شان، آنها با خود برده‌اند و افتخار ما این است که با چنین جنایتکارانی مبارزه کرده و شهید داده‌ایم و افتخار شهدای ما این است که در برابر این جنایتکاران تاریخی ایستاده‌اند و هم‌اکنون هم در حال ایستادگی و مبارزه هستند.

همه نگرانی دشمنان ما مسیر برحقی است که انتخاب کرده‌ایم

سرلشکر رضایی با اشاره به جنایت داعش در آتش زدن خلبان مسلمان اردنی گفت: دشمنان اسلام، ملت ایران و مردم کردستان چنین جنایتکارانی هستند و باید گفت چرا به آزادسازی شهرها، رشادت شهدایمان، مبارزه‌ای که انجام داده‌ایم و امنیتی که ایجاد کرده‌ایم افتخار نکنیم.

وی با اشاره به اینکه تاریخ شرمسار وجود انسان‌های جنایتکار است افزود: ملت ایران راه خود را پیدا کرده و مسیر پرافتخار جهاد را ادامه می‌دهد و با علم به اینکه همه نگرانی دنیا از همین مسیر مستقیم و برحقی است که جمهوری اسلامی طی می‌کند ثابت قدم به راه خود ادامه می‌دهیم.

مسیری که جمهوری اسلامی انتخاب کرده مسیر نجات بشریت و انهدام ظلم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مسیری که جمهوری اسلامی انتخاب کرده مسیر نجات بشریت، انهدام ظلم و همان مسیری است که اگر در دنیا مستقر شود هیچ کس قادر نیست به کسی دیگر ظلم کند و وجود دنیا از مفاسد پاک خواهد شد و طبیعی است که دشمنان ما از این امر واهمه داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای و کارکرد حساب شده ابزار مجازی دشمنان علیه ملت ایران گفت: ترس دشمنان ما از این است که جوانان راه شهدا را ادامه دهند چرا که می‌دانند این راه، راه آزادی و سربلندی است.

راهی که جمهوری اسلامی انتخاب کرده متکی به مردم و باور و اعتقادات آنهاست

دکتر رضایی با اشاره به اینکه ملت ایران از راهی که پیموده پشیمان نیست و جمهوری اسلامی به مسیر خود ادامه می‌دهد افزود: واضح است که ملت ایران و نظام مقدس اسلامی در این راه متقبل هزینه شده و دلیل ما برای پرداخت هزینه این بوده که دشمنان خواسته‌اند راه ما را سد کنند و این امر برای ملت و نظام قابل پذیرش نبوده است.

وی با اشاره به اینکه راهی که جمهوری اسلامی انتخاب کرده متکی به مردم و باور و اعتقادات آنهاست خاطر نشان کرد: مهم آن است که در کشور همه این راه را ادامه دهند چه دولتمردان و نمایندگان مجلس و چه روشنفکران و توده مردم و نباید در ادامه راه «تردید» شکل گیرد چرا که این تردید خطرناک است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به مردمی کردن انقلاب، دفاع و امنیت در کشور و ثمرات آن گفت: متولیان امر با لحاظ این نتایج چرا اقتصاد را مردمی نمی‌کنند؟

پایه اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است

وی با اشاره به اینکه پایه اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است افزود: در صورت مردمی شدن اقتصاد مانند سایر حوزه‌ها شاهد پیشرفت خواهیم بود و این سرزمین بیش از پیش آباد خواهد شد.

دکتر رضایی تأکید کرد: اگر اقتصاد مردمی شود همانطور که امنیت در کشور وجود دارد ثروت هم تولید خواهد شد.

وی به برکات سفر مقام معظم رهبری به کردستان اشاره کرد و گفت: ابتدا قرار بر این بود که 800 میلیارد تومان منابع وارد کردستان شود ولی تاکنون به برکت این سفر 2000 میلیارد تومان منابع از برکت این سفر وارد استان شده است و حال سؤال این است که با وجود تزریق این منابع میزان آبادانی در کردستان چه اندازه بوده است؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر با وجود صرف منابع آبادانی صورت نگیرد این شبهه در اذهان به وجود می‌آید که این منابع حیف و میل شده افزود: تجربه نشان داده که مردمی کردن کارها سبب حصول نتایج بهتر در امور خواهد شد.

وی با اشاره به وجود منابع خدادادی پرشمار و نیروی انسانی کارآمد در کردستان تصریح کرد: تجارت با مرز، کشاورزی پررونق و وجود زمینه‌های توسعه گردشگری از ویژگی‌های اقتصادی کردستان است و باید جواب این پرسش را یافت که چرا اقتصاد کردستان صدها برابر بهتر از وضعیت کنونی نیست؟

دکتر رضایی گفت: از قریب به سه دهه پیش تاکنون عده‌ای به دنبال «تجدید نظر» هستند و به دنبال انتخابی راهی غیر از آن راهی هستند که در انقلاب، دفاع و امنیت انتخاب شد.

همه امور کشور باید «مردمی» و «اسلامی» شود

وی افزود: تنها راه اعتلای کشور این است که راه شهدا و راهی را که تاکنون کشور پیموده ادامه دهیم و در این مسیر نباید تردیدی به وجود آید و آن راه چیزی جز این نیست که همه امور کشور «مردمی» و «اسلامی» شود و این همان فرمول حضرت امام(ره) است که مقام معظم رهبری هم به آن تأکید دارند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به تکیه کشور به جوانان در دوران جنگ خاطر نشان کرد: چرا باید نگاه ما به بیرون مرزها باشد؟ البته این گفته به معنای آن نیست که ما مخالف برجام و مذاکره هستیم اما مسئله این است که این قدرت عظیم درونی ما یعنی مردم و اسلام همان چیزی است که می‌تواند ما را از موانع عبور دهد و باید به آن تکیه کرد.

وی با طرح این سوال که چرا امروز ما در سوریه و عراق حضور داریم گفت: این حضور، هم به دلیل بعد انقلابی و اسلامی ما و این امر است که خود را از سایر مسلمانان جدا نمی‌دانیم و خود را ملزم به دفاع از اسلام می‌دانیم.

سپاه به عراق و سوریه لشکر نبرده است

سرلشکر رضایی افزود: سپاه به عراق و سوریه لشکر نبرده است بلکه تنها مستشارانی را به آنجا اعزام کرده تا نیروهای مردمی چون حشد‌الشعبی و جیش‌الوطنی را ساماندهی کنند و دلیل اینکه در سایر کشورها به چنین کاری دست نمی‌زنند این است که از مردمشان واهمه دارند.

وی گفت: ما هیچگاه از ملت خود نترسیده‌ایم و همواره به مردم اعتماد کرده‌ایم و همین اعتماد به اسلام و مردم بوده که کشور را به این نقطه رسانده است و امیدواریم جلساتی چون یادواره‌های شهدا قدمی برای ارج نهادن به منزلت شهدا و حفظ یاد و راه آنها باشد.

فرید کریمی



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
یکی از اقدامات مردمی که اخیرا شاهد بودیم دادن وام کلان به خودروساز هایی بود که رضایت مردم براشون مهم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار