کردستان، دیار مردمان فرهنگی
فرهنگی بودن کردستان شاید برای برخی هنوز اثبات نشده باشد اما نشانه‌های غیرقابل انکاری درباره فرهنگی بودن مردم این دیار وجود دارد که هر از گاهی در گوشه‌ای تجلی پیدا می‌کند و این بار راه‌اندازی ایستگاه «دانایی» با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سبب شده فرهنگی بودن کردستان را به عینه شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۳۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 17 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، کمتر کسی را می‌توان در ایران زمین یافت که به نوعی در حوزه فرهنگ دستی بر آتش داشته باشد و نداند استان کردستان به معنی واقعی کلمه یک استان فرهنگی است.

در عین حال اما شاید بجز کسانی که به کردستان سفر کرده و از نزدیک وضعیت استان را رصد کرده باشند کمتر هموطنی بداند فرهنگی بودن کردستان تنها «شعار» نیست بلکه واقعیتی ملموس است که در ابعاد مختلف نمود پیدا می‌کند.

شهرک سعدی سنندج به خاطر استقرار یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گوشه‌ای از آن یکی از شهرک‌های سنندج است که صبغه فرهنگی بیشتری نسبت به برخی محلات دیگر شهر دارد.

کمی تأمل در گوشه‌ای از این شهرک مسکونی رهگذران را متوجه یک موضوع فرهنگی مهجور در جامعه امروز ما می‌کند؛ «ترویج فرهنگ کتابخوانی

اواخر سال 94 جمعی از جوانان ساکن شهرک سعدی سنندج به این فکر می‌افتند که برای ترویج فرهنگ استفاده از کتاب در اوقات فراغت و کتابخوانی، یک قفسه کتاب جنب پارک شهرک، بالاتر از مسجد خالد ابن ولید، در دسترس عموم قرار دهند، نامش را می‌گذارند، وێستگه‌ی زانیاری؛ ایستگاه دانایی.

هیمن کابله‌سوری به عنوان یکی از کسانی که در پیاده کردن این ایده مشارکت کرده به تابناک کردستان گفت: 12 فروردین امسال این ایستگاه کوچک راه‌اندازی و با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خیلی زود به شهروندان معرفی شد و استقبال غیرقابل انتظاری هم از آن به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کتاب‌هایی که در ایستگاه وجود دارند کتاب کمک درسی هستند گفت: استقبال مردم و کتاب‌هایی که شهروندان برای استفاده دیگران به ایستگاه هدیه می‌کنند سبب شده دوستان به فکر ایجاد ایستگاه‌های دیگری در سطح شهر سنندج بیافتند و بنا بر آن است که در دو نقطه دیگر شهر چنین ایستگاه‌هایی برپا شود.

هرچند تاکنون به گفته این شهروند سنندجی از سوی نهادهای دولتی متولی حوزه فرهنگ بویژه حوزه کتاب حمایتی از برپایی «ایستگاه دانایی» شهرک سعدی سنندج ـ به احتمال زیاد به دلیل بی‌خبری مسئولان این حوزه ـ به عمل نیامده اما این امر نه چیزی از اهمیت کار کم کرده و نه سبب شده جوانان بانی امر، از ادامه کار دلسرد شوند.

سنندج ایستگاهی دارد که نامش «دانایی» است+تصاویر

سنندج ایستگاهی دارد که نامش «دانایی» است+تصاویر

سنندج ایستگاهی دارد که نامش «دانایی» است+تصاویر

سنندج ایستگاهی دارد که نامش «دانایی» است+تصاویر

سنندج ایستگاهی دارد که نامش «دانایی» است+تصاویر

جوانانی که ایستگاه دانایی شهرک سعدی را راه‌اندازی کردند



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار