باید تصمیم و اراده‌ای برای تغییر در نظام مدیریتی کردستان به وجود آید
منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به اینکه باید اراده‌ای برای تغییر در نظام مدیریتی کردستان به وجود آید گفت: حتماً باید از برخی دستگاه‌های اجرایی کردستان تحقیق و تفحص شود و ضروری است جایگاه‌هایی که توسط افراد قدرت‌طلب اشغال شده را به تحقیق و تفحص سپرد و حتماً این کار انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 15 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیداحسن علوی شامگاه شنبه در جمع هواداران خود در سالن امام خمینی(ره) شهر سنندج ضمن تقدیر از همه کسانی که در انتخابات 7 اسفند و 10 اردیبهشت رأی خود را به نام وی در صندوق‌‌ها ریختند اظهار کرد: بی‌تردید موفقیت مردم کردستان در انتخابات اخیر در تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی استان بی‌نهایت مؤثر خواهد بود.

وی گفت: مردم، خود بهتر می‌دانند که همیشه افتخاراتی نصیب ملت ایران و بویژه مردم استان کردستان شده و 7 اسفند و بویژه 10 اردیبهشت هم در تاریخ پرافتخار استان کردستان ثبت خواهد شد.

پیام خاص انتخابات برای عملکرد دولت در کردستان

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم تصریح کرد: انتخابات 10 اردیبهشت واقعاً سخت و نفس‌گیر بود و خدا را شاکرم که اراده مردم عزیز این حوزه انتخابیه و همینطور حوزه مریوان و سروآباد در صندوق‌های رأی متجلی شد و خود را نشان داد.

وی گفت: نتیجه انتخابات در استان کردستان حاوی پیام‌های خاصی برای عملکرد دولت در استان کردستان بود و مردم اعلام کردند عملکرد دولت در استان کردستان مناسب نبوده است و خواست مردم، چیزی غیر از وضع موجود است.

برخی دولتمردان در کردستان از اراده مردم زاویه گرفتند

علوی افزود: پیامد انتخابات اخیر در کردستان، نفی غوغاسالاری، هتاکی، بداخلاقی و از بین بردن توهم در اندیشه کسانی بود که گمان می‌کردند قیم، وکیل‌الدوله و متولی کردستان هستند و متأسفانه افرادی یا بهتر بگوییم دولتمردانی هم در استان کردستان، از اراده مردم زاویه گرفتند و با آنها همراهی کردند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما می‌دانیم کردستان سه ویژگی مخصوص دارد که عبارتند از کُرد بودن، ایرانی بودن و مسلمان بودن و مردم بر روی این سه ویژگی اصرار دارند و این امر در همیشه تاریخ مقبول است و مردم کردستان خود را بخشی از ملت بزرگ و سترگ ایران می‌دانند و این برای ما افتخاری است.

کردستان نیازی به کارهای سیاسی و جناحی ندارد

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم گفت: سنگ مدنیت را در ایران کُردها بنا نهادند و بنای عظیم ایران زمین هم بر روی همان زیرساختی بود که کُردها با افتخار پی‌ریزی کردند و ویژگی دیگر مردم این منطقه مسلمان بودن مردم است و نیاکان ما با حضور اصحاب و تابعین با آیین الهی آشنایی پیدا کرده و به رمز و راز دین پی بردند.

وی گفت: با این اوصاف محق هستیم که بگوییم باید در این کشور برابری واقعی به وجود آید و خواست ما برادری و برابری، رفع تبعیض و ناعدالتی است و ما در کردستان نیازی به کارهای سیاسی و جناحی نداریم.

علوی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که باید اراده مردم تجلی پیدا کند و تصمیم گیرنده مردم باشند افزود: مردم کردستان از نظر سیاسی مردمی هوشمند هستند، خود تصمیم می‌گیرند و نتیجه انتخابات کردستان با درایت سیاسی مردم رقم خورد و این نتیجه، پاسخ به افرادی بود که می‌خواستند در برابر اراده مردم قد علم کنند ولی همین اراده قوی، مانع موج‌سواری آنها در مقوله انتخابات شد.

ایام انتخابات و عملکرد نامتعارف برخی افراد در کردستان

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در ایام انتخابات واقعاً به صورت نامتعارف عمل کردند تصریح کرد: سؤال من از مردم این است آیا یک کردستانی می‌تواند در استان «یزد» مدعی باشد و پیشنهاد دهد که به چه کسی رأی داده شود؟ پس چگونه ما باید اجازه دهیم کسانی به کردستان بیایند و مسائلی را مطرح کرده و مردم را به سمتی خاص هدایت کنند؟ هرچند مردم مانع تحقق اهداف آنها شدند و اینجاست که باید در برابر اراده مردم ذی‌شعور کردستان سر تعظیم فرود آورد.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم با اشاره به خواسته‌های به حق مردم کردستان گفت: مردم کردستان خواهان رشد اقتصادی، رفع بیکاری، اشتغال جوانان، مبارزه با هیولای وحشتناک اعتیاد، افزایش رفاه عمومی، رفع تبعیض و ناعدالتی و امنیت روانی هستند.

کسانی را که در انتخابات مرتکب بی‌انصافی شدند به تقوای الهی توصیه می‌کنم

وی با طرح این سؤال که بازی‌های سیاسی، رفتارهای جناحی و دسته‌بندی‌های سیاسی تاکنون چه نفعی برای استان کردستان داشته افزود: مردم کردستان مردمی تحول‌گرا هستند و جایگاه و فعالیت جریان‌های سیاسی مختلف هم برای این مردم قابل احترام است ولی همه باید مراقب باشیم در گردونه‌ای قرار نگیریم که مسائل مردم کردستان به دست فراموشی سپرده شود.

علوی به برخی رفتارها در زمان انتخابات اشاره کرد و گفت: کسانی را که مرتکب بی‌انصافی شدند به تقوای الهی و رعایت انصاف توصیه می‌کنم و این انتخابات باید برای کسانی که به دنبال منافع گروهی و جناحی هستند درس عبرتی شده باشد و بدانند کردستان با توجه به شرایطی که در حال حاضر دارد و درصد بالایی از این مردم به نان شب محتاج هستند نیازی به غوغاسالاری و عوام‌فریبی ندارد.

حتماً باید از برخی دستگاه‌های اجرایی در کردستان تحقیق و تفحص انجام شود

وی تأکید کرد: به عنوان نماینده مردم حق دارم اعلام کنم که حتماً باید از برخی دستگاه‌های اجرایی در کردستان تحقیق و تفحص انجام شود و ضروری است جایگاه‌هایی که توسط افراد قدرت طلب اشغال شده را به تحقیق و تفحص سپرد و حتماً این کار انجام خواهد شد.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم با اشاره به اینکه نه بحث درگیری در میان است نه چیزی به نام تقسیم ارث و میراث گفت: در برابر مسئولانی که واقعاً خدمتگزار مردم هستند سر تعظیم فرود می‌آورم و در برابر کسانی هم که به مردم کردستان ظلم روا می‌دارند قاطعانه خواهم ایستاد.

تعبیر علوی از وضعیت غیرقابل پذیرش کردستان در شرایط فعلی

وی وضعیت فعلی کردستان را به خودرویی تشبیه کرد که پایی پدال گاز آن را فشار می‌دهد و پایی پدال ترمز را و افزود: نتیجه این وضعیت چیزی جز درجا زدن نیست و نمی‌توان این وضعیت را پذیرفت.

علوی به وضعیت فلاکت‌بار برخی ساکنان حاشیه سنندج اشاره و خاطر نشان کرد: دیدن وضعیت شرایط کاری برخی بانوان که یاد بردگی مردم آفریقا را در خاطر متبادر می‌کند اسف‌بار است و وقتی از برخی قالی‌بافان این نواحی سؤال می‌شود که درآمد ماهیانه‌شان چه مقدار است عنوان می‌کنند 70 هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود، باید مسئولینی را که با رقم خوردن چنین شرایطی متنبه نمی‌شوند نفرین کرد.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی برای ما مقدس و عزیز است گفت: من به مسئولان هشدار می‌دهم که کانون‌های خطر از نارضایتی‌های موجود در کردستان به وجود خواهد آمد و حتماً باید برای مسئولانی که در عالم بی‌تفاوتی نسبت به وضعیت کردستان سیر می‌کنند چاره‌اندیشی شود.

باید اراده‌ای برای تغییر در نظام مدیریتی کردستان به وجود آید

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم افزود: از همین‌جا به مسئولان تصمیم‌گیر عرض می‌کنم باید تصمیم و اراده‌ای برای تغییر در نظام مدیریتی کردستان به وجود آید.

وی با اشاره به برخی تحرکات مثبت دولت روحانی و برای نمونه در حوزه سیاست خارجی خاطر نشان کرد: با این وجود دولت در بخش داخلی، کار و اشتغال و بحث رکود مشکلات عدیده‌ای برای مردم بویژه در استان کردستان ایجاد کرده است.

علوی با اشاره به دعوتش از 12 سرمایه‌گذار برای حضور در کردستان و فراهم نشدن شرایط کار برای آنها گفت: بزرگترین متخصصان کشور را برای راه‌اندازی کارخانه ساخت داروهای نایاب به کردستان دعوت کردم و قصد آنها سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی در استان بود که رفتار ناصواب یک مدیر استانی سبب شد آنها از تصمیم خود منصرف شوند.

وی به عدم همکاری مناسب برای راه‌اندازی کارخانه خودروسازی در کردستان هم اشاره کرد و افزود: سال آینده در چنین ایامی انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و ما دیگر تمایلی نداریم که فردی در استان حضور پیدا کرده و به شعار دادن بپردازد.

دیگر نباید ذخایر معدنی کردستان به صورت خام از استان خارج شود

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم تصریح کرد: مردم هوشمند کردستان به خوبی از پیشینه تاریخی خود آگاه هستند و نیازی به تعریف و تمجید دیگران ندارند و این استان نیازمند کار و فعالیت و رشد اقتصادی است و دیگر نباید ذخایر معدنی کردستان به صورت خام از استان خارج شود و فرآوری آنها باید در استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کار نماینده مجلس دخالت در امور جزئی نیست گفت: نمایندگان کردستان در مجلس نهم در حد وسع و توان خود تلاش کردند و در مجلس دهم هم ما افتخار همکاری با افرادی را داریم که در حوزه‌های مختلف متخصص هستند و این موهبتی برای استان است.

علوی با اشاره به تجربه نمایندگی خود در دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگی در مجلس عرصه تعامل است و نمایندگان استان باید در ازای همکاری با مجلس و دولت به دنبال دریافت امتیاز برای استان و به تعبیری معامله‌گری برای بهبود وضعیت استان باشند.

کار نماینده اخذ امتیاز معدن طلا نیست!

وی با اشاره به اینکه کار نماینده اخذ امتیاز معدن طلا نیست گفت: از همین‌جا همه کسانی را که به کُرد و کردستان خیانت می‌کنند نفرین می‌کنم و در پیشگاه خدا و در حضور این مردم عهد می‌بندم با تمام وجود برای خدمت به کردستان تلاش کنم.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم با اشاره به اینکه برای سخنانی که امروز بر زبان می‌راند دیگر شبهه جمع‌آوری رأی وجود ندارد افزود: به عنوان نماینده مردم نگران آمار طلاق و وضعیت جوانانی هستم که در آستانه افسرده شدن قرار دارند و نه تنها بنده، بلکه همه مسئولان باید نگران پایین آمدن آمار ازدواج جوانان باشند چرا که این امر، خطری جدی است.

تنها رشد اقتصادی می‌تواند به پایداری امنیت در کردستان کمک کند

وی با اشاره به تلاش نظام برای مقابله با داعش در منطقه و ذکر این نکته که اگر تلاش نظام نبود داعش حتماً در منطقه حاکمیت پیدا می‌کرد گفت: اگرچه حضور فیزیکی داعش در مرزهای کشور منتفی شده ولی بی‌تردید اندیشه داعش در مرزها از بین نرفته و خطر رسوخ آن در کردستان هم وجود دارد و این امر می‌طلبد همه هوشیار باشند.

علوی افزود: مسئولان باید بدانند تنها رشد اقتصادی می‌تواند به پایداری امنیت در کردستان کمک کند اما با این شرایط وضعیت به سمتی خطرناک پیش می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: به مردم کردستان وعده می‌دهم آینده این منطقه از وضعیت فعلی بهتر خواهد بود و وعده تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان هم در مجلس دهم به نمایندگان استان داده شده و این کار عرصه کسب و کار در کردستان را بهبود می‌بخشد.

این مدیران باید تغییر کنند

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم با اشاره به اینکه تبعیض در کردستان فراوان است گفت: اگر شخصی به عنوان مسئول از استانی دیگر به کردستان آمده و فرد دیگری را که از این استان نیست در کردستان به عنوان مدیر منصوب کرده باز هم هشدار می‌دهم که این افراد باید جابه‌جا شوند.

وی با به کار بردن این تعبیر که این افراد متأسفانه «آویزان» برخی مراکز می‌شوند و فکر می‌کنند با این کار می‌توانند باقی بمانند افزود: این افراد باید تغییر کنند.

علوی با اشاره به اینکه به کسانی که مرز بین ارزش و غیر ارزش را تشخیص نمی‌دهند باید شک کرد تصریح کرد: به فرد مسئولی که اموال این استان را به گونه‌ای ناصواب هزینه می‌کند هشدار می‌دهم نمی‌تواند سر فردی که 36 سال در عرصه مدیریتی کردستان فعالیت کرده کلاه بگذارد.

چه دلیلی دارد فردی از استانداری کردستان در مراسم استقبال از «عارف» شرکت کند؟

وی بار دیگر به ایام تبلیغات انتخابات اخیر در کردستان اشاره کرد و گفت: چه دلیلی دارد فردی از استانداری کردستان در مراسم استقبال از «عارف» در فرودگاه شرکت کند؟ این فرد چه کاره است؟

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم به قمه‌کشی برخی افراد در ایام انتخابات در شهرستان کامیاران اشاره کرد و افزود: مایه تعجب است کسی بخواهد اینگونه نماینده مجلس شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما هم نماینده موافقان و هم نماینده مخالفان هستیم خاطر نشان کرد: بنده نامهربانی‌های دوران تبلیغات انتخابات را فراموش نخواهم کرد ولی مرتکبان آن نامهربانی‌ها را می‌بخشم.

مدیران از توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی بهره بگیرند

علوی گفت: هرگز از کسی که علیه من شب‌نامه و نامه سی‌سوالی پخش کرد شکایت نکردم ولی مایه تعجب است چطور افرادی از سوال و جواب روز قیامت واهمه ندارند.

وی با اشاره به اینکه فردی که برای نمونه درباره تغییر مذهب یک فرد مطلبی ناحق بنویسد واقعاً ظالم است افزود: این فرد باید روز قیامت پاسخ‌گوی اتهاماتی باشد که وارد کرده است.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم به توانمندی‌های بانوان و ترکیب جمعیتی کشور که 49 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند هم اشاره کرد و گفت: به مدیران استان توصیه می‌کنم از توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی استان هم بهره‌گیری کنند.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرادی
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
لطفا سری به شهرداری اورامان هم بزنید تا ببینید اونجا چه خبره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار