مدیرعامل مخابرات کردستان خبر داد
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان با اشاره به اینکه در مجموع تعداد 443 سایت BTS در استان مشغول به کار هستند گفت: خوشبختانه تا کنون توانسته‌ایم امکانات فنی و زیر ساختی اینترنت پرسرعت را در 339 روستای استان نصب و توسعه دهیم تا اهالی بیش 500 روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۲۲۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 11 May 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان کردستان آزاد حکمت در جمع کارکنان شرکت مخابرات کردستان با تبریک هفته ارتباطات و اهمیت فعالیت در این حوزه اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید با عزم راسخ و عمل به شعار انتخاب شده سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بتوانیم بیشتر از سال‌های گذشته با ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان گام بر داریم.

وی گفت: در عصر حاضر ارتباطات یکی از اهرم‌های مهم و اساسی در زندگی اجتماعی انسان‌ها محسوب می‌شود به طوری که نقش آن در توسعه همه جانبه کشور غیرقابل انکار است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان تصریح کرد: کردستان جزو استان‌هایی است که عملکرد خوبی در سطح کشور از لحاظ ارائه خدمات با کیفیت و کمیت به مشترکین داشته که این نشان دهنده رشد سطح فرهنگ، تمایل و اشتیاق مردم به استفاده از خدمات شرکت مخابرات است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم کمبودهای مالی، شرکت مخابرات کارهای زیرساختی بزرگی در استان انجام داده، گفت: یکی از مهمترین این اقدامات توسعه تجهیزات DWDM بود که ظرفیت انتقال استان را 54 برابر افزایش داده است.

حکمت با اشاره به اینکه خوشبختانه با تلاش همکاران این شرکت توانستیم نسل‌های جدید تلفن همراه را وارد استان کنیم افزود: در حال حاضر جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین سطح استفاده از اینترنت در سطح کشور را در هر دو بخش اینترنت ADSL و موبایل در استان داریم.

وی با بیان این مطلب که استفاده به روز و لحظه‌ای مشترکین از اینترنت نشان دهنده رشد، پیشرفت، ارتقای سطح سواد و فرهنگ مردم استان است اظهار کرد: درحال حاضر141هزار و 952 پورت ADSL منصوبه داریم که شرایط لازم را برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به متقاضیان جدید فراهم آورده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان گفت: درصد خانوارهایی که در سطح استان به اینترنت دسترسی دارند 19.4 است.

وی افزود: با افزایش، نصب و توسعه سایت های جدید در سال گذشته توانستیم تعداد 100 سایت تلفن همراه را با همت و تلاش همکاران به سایت های مخابراتی استان اضافه کنیم که در مجموع تعداد 443 سایت BTS در استان مشغول به کار هستند.

حکمت خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد یک میلیون و 306 هزار و 98 شماره تلفن همراه اول در دو بخش دائمی و اعتباری در استان با ضریب نفوذ 85 درصد مشغول به کار است و تعداد 853 روستای استان هم تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات مخابراتی در روستاها یکی از برنامه‌های دارای اولویت شرکت مخابرات است گفت :خوشبختانه تا کنون توانسته‌ایم امکانات فنی و زیر ساختی اینترنت پرسرعت را در 339 روستای استان نصب و توسعه دهیم تا اهالی بیش 500 روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان با بیان اینکه از تعداد 182 کافوی نوری موجود در حوزه تلفن ثابت استان کردستان، تعداد 43مورد آن را در سال گذشته افزایش و توسعه دادیم افزود: با وجود کارهای زیر ساختی و وجود مشکلات فنی در این حوزه تلاش بر این بود که بستر مطمئن و بدون خطا را در اختیار مشترکین قرار دهیم تا از مزایای خدمات تلفن ثابت به راحتی بهره مند شوند.

حکمت خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد 551 هزار و 624 شماره تلفن منصوبه در استان وجود دارد که از این آمار تعداد 516 هزار و 655 شماره آن با ضریب نفوذ 33.48مشغول به کار است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و 601 روستا و اماکن دارای ارتباط در استان وجود دارد که تعداد یک هزار و 502 روستای آن از خدمات تلفن خانگی بهره مند هستند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان با اشاره به توسعه و افزایش سایت‌های wll روستایی استان افزود: خوشبختانه با فراهم کردن زیر ساخت‌ها و امکانات مخابراتی روز توانسته ایم ضریب نفوذ تلفن روستایی ثابت و wll را به 26.70 برسانیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه مردم براساس شایعاتی که در راستای ضرر امواج دکل‌های مخابراتی در استان شکل گرفته اجازه نصب دکل‌ها را در برخی مناطق نمی‌دهند و مانع نصب دکل‌های مخابراتی می‌شوند که این امر موجب می شود بعضی قسمت‌ها از خدمات مخابراتی محروم باشند.

حکمت گفت: همه تجهیزات مخابراتی توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی و سازمان انرژی اتمی کشور ارزیابی و بعد از دریافت تاییدیه مورد استفاده و نصب قرار می‌گیرند.

وی از مسئولان و دستگاه‌های ذیربط خواست در راستای شفاف سازی بی ضرر بودن دکل های مخابراتی در افکار عمومی با شرکت مخابرات همکاری کرده و تلاش و نقش هدایت محوری خود را در این حوزه به کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار