نخستین زمزمه برای تغییر استاندار کردستان پس از انتخابات
منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم با اشاره به اینکه در استانی چون کردستان اگر شرایط نارضایتی مردم به همین روال کنونی پیش رود، شاهد تشکیل کانون‌های خطر در آن خواهیم بود گفت: مطالبه ما از رئیس دولت تدبیر و امید اجرای بیانیه حقوق اقوام و مذاهب اسلامی و انتخاب استاندار کُرد برای استان کردستان است.
کد خبر: ۲۲۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 03 May 2016

به گزارش تابناک کردستان، سیداحسن علوی در گفت‌وگو با مهر ضمن تقدیر از حضور و مشارکت مردم استان به ویژه حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم استان در ماراتن نفس گیر انتخابات، علی‌رغم وجود فضای ناسالم که ناشی از انتشار شب‌نامه‌هایی که از سوی عده‌ای از مخالفین و رقبای انتخاباتی ایجاد شد، توانستند نماینده اصلح و مورد اعتماد خود را انتخاب کنند.

وی گفت: در مرحله دوم این دوره از انتخابات گرچه در ظاهر در دو حوزه انتخابیه استان رقبای هریک از کاندیداها یک نفر بود ولی در باطن چندین نفر از کسانی که در سطح استان مطرح و شناخته شده بودند هم وارد کارزار شدند.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم تصریح کرد: در طول چهارسال گذشته که نماینده مردم در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران بودم همواره بر عهد و پیمانی که به مردم دادم پایبند بودم و وفاداری خود را به آنها ثابت کردم.

وی با بیان اینکه مردم به آینده کردستان رای دادند، گفت: امیدوارم با وجود چهار نماینده‌ای که در دور جدید راهی مجلس شدند و یکی دیگر از همکاران سابقم که این بار نیز اعتماد مجدد مردم را کسب کرد، اقدامات ارزشمندی را برای استان انجام دهیم.

علوی افزود: تجربه چهارساله نمایندگی خود در نهمین دوره مجلس را دراختیار نمایندگان جدید این دوره قرار خواهم داد تا با همراهی یکدیگر بتوانیم گامی موثر در راستای فراهم کردن مسیر توسعه استان برداریم.

وی خاطر نشان کرد: اتمام طرح‌های زیرساختی مانند بزرگراه، راه آهن و غیره، پروژه های عمران روستایی و شهری از جمله مواردی است که به جد پیگیر آن در دوره جدید خواهیم بود.

طرح مجدد تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در مجلس

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم از دیگر برنامه های خود در دوره جدید را پیگیری تعیین تکلیف وضعیت مرز در استان خواند و گفت: تصویب منطقه آزاد بانه مریوان در صحن مجلس شورای اسلامی در دوره جدید بار دیگر مطرح خواهد شد و به منظور بهبود و تسهیل اشتغال و سرمایه گذاری در کردستان، نمایندگان متعهد شدند در این دوره با تصویب آن مخالفت نکنند.

وی افزود: در ارتباط با رونق سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانه‌هایی در استان، تعدادی سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند که انتظار می‌رود این مهم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

علوی تصریح کرد: در این دوره سعی خواهیم کرد اقداماتی که در راستای سرمایه گذاری در استان و دعوت از سرمایه گذاران انجام می شود توسط نمایندگان هر حوزه انتخابیه صورت گیرد تا یکی از آنها هم چون دوره قبل اقدام به مانع تراشی در این امر خطیر نکند.

وی با بیان اینکه وجود آسیب های اجتماعی هم چون افسردگی نسل جوان، اعتیاد و رشد منفی ازدواج و طلاق در استان بسیار نگران کننده است، گفت: امیدواریم با ایجاد اشتغال شاهد کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم افزود: انتظار می‌رود مردم استان همانگونه که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حماسه خلق کردند در سایر حوزه‌ها و زمینه‌ها هم پشتیبان نمایندگان خود در مجلس باشند و درصورتیکه طرح و ایده ای برای بهبود وضعیت منطقه دارند آن را ارائه کنند.

مسئولان مشکلات استان را به درستی به نمایندگان منعکس کنند

وی اظهار کرد: از مسئولان استان هم انتظار داریم که مشکلات استان را به درستی به ما منعکس کنند و آمار و ارقام دقیقی هم در اختیار نمایندگان مردم در مجلس قرار دهند.

علوی حضور وزرا و مسئولان ارشد سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور در کردستان را الزامی خواند و گفت: مسئولان ارشد کشور برای اینکه بتوانند برای رفع مشکلات استان نسخه ای بپیچند، باید از نزدیک خود وضعیت و شرایط استان را مشاهده کنند.

وی بر کمک و همراهی شهرداری های استان تاکید کرد و گفت: برای توسعه عمران شهری باید شهرداری های سطح استان به ویژه سنندج را یاری دهیم.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم افزود: وضعیت شهر سنندج به ویژه نواحی منفصل آن بسیار نابسامان است به گونه ای که شرایط آن از روستاها هم نامناسب تر است وباید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

وی بر توجه بیشتر به مباحث فرهنگی تاکید کرد و گفت: احیای فرهنگ گذشته و آشناکردن بیشتر نسل جوان با آن مستلزم تلاش بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیمای مرکز استان است.

فرهنگ ما فقط شامل موسیقی نمی‌شود

علوی با بیان اینکه فرهنگ ما فقط شامل موسیقی نمی‌شود، افزود: موسیقی یکی از اجزای فرهنگ غنی کردستان است و نهادهای متولی فرهنگ باید به تمامی حوزه ها و بخش های فرهنگ منطقه توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مفاخر علمی، فرهنگی و اجتماعی استان باید از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی به مردم شناسانده و معرفی شوند.

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم با تاکید بر بهبود وضعیت بیمه و مسکن هنرمندان و خبرنگاران استان گفت: متاسفانه قشر هنرمند و خبرنگار از لحاظ مالی در مضیقه هستند و باید مسئولان توجه بیشتری به این قشر داشته باشند.

وی افزود: اگر اطلاعات و اخبار جامعه توسط خبرنگاران به مسئولان و سخنان مسئولان هم به مردم منتقل نشود قطعا جامعه دچار مشکلات فراوانی خواهد شد بنابراین مسائل و تنگناهای اهالی رسانه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علوی تأکید کرد: ماموستاها و علمای دینی، از دیگر اقشار تاثیرگذاری در منطقه ما هستند که با مشکلات فراوانی از لحاظ مالی و همچنین سربازی مواجه‌اند، که می طلبد دولتمردان در راستای رفع این مشکلات تدبیری بیاندیشند.

وی گفت: ماموستایان در آگاهی دهی مسائل سیاسی منطقه و مشکلات خاورمیانه به مردم نقش مهمی برعهده دارند و خوشبختانه تاکنون هم در راستای انجام این رسالت خود به نحو احسن عمل کردند.

پیگیری مسئله مدیریت نیروهای اهل سنت در بدنه وزارتخانه‌ها

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم بر پیگیری مسئله مدیریت نیروهای اهل سنت در بدنه وزارتخانه‌ها تاکید کرد و افزود: نظام ما هیچ منعی در ارتباط با استفاده از نخبه‌های اهل سنت در پست های مدیریتی کشوری قائل نشده است.

وی با اشاره به اینکه نیازها و پتانسیل های استان در سند آمایش سرزمین مشخص شده است، گفت: خواسته ها و مطالبات مردم هم از مسئولان مشخص است باید تلاش شود براساس آن مدیران هم عمل کنند.

علوی افزود: همه ما قبول داریم که دولت به خاطر تحریم های اقتصادی از لحاظ بودجه شرایط مطلوبی ندارد و بی شک ملموس شدن نتایج برجام در کشور هم زمان‌بر است با این وجود انتظار می رود مسئولان لااقل دل مردم را به دست آورند.

در اولین فرصت تجدید نظر ضروری در کردستان صورت گیرد

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم اظهار کرد: در استانی هم چون کردستان اگر شرایط نارضایتی مردم به همین روال کنونی پیش رود، شاهد تشکیل کانون های خطر در آن خواهیم بود و به همین دلیل لازم است که در اولین فرصت تجدید نظر ضروری در کردستان صورت گیرد.

وی به دو اقدام نمایندگان استان در مجلس دهم اشاره کرد و گفت: کمیته نمایندگان زاگرس نشین در مجلس تشکیل شده است ولی برای اینکه بتوان کمک های اساسی و اقدامات تاثیرگذاری انجام داد نیاز به تشکیل فراکسیون نمایندگان کرد در مجلس دهم داریم که قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد.

علوی افزود: ما در چارچوب نظام و قانون اساسی خواستار تشکیل فراکسیون نمایندگان کرد هستیم، چرا که ایجاد این فراکسیون در روند توسعه استان های مرزی هم چون کردستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کردستان نیاز به توسعه دارد، افزود: در استان‌هایی که کمتر دغدغه توسعه دارند جناح بندی امری مطلوب است ولی در کردستان که مردم آن از بیکاری و مشکلات اقتصادی رنج می برند، این دو قطبی شدن زیاد به نفع نیست.

کسانی را که به نام اصلاح‌طلبی مشغول کار اقتصادی هستند به رسمیت نمی‌شناسیم

منتخب مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم تصریح کرد: ما کسانی را که در استان به نام اصلاح طلبی مشغول به کار اقتصادی هستند به رسمیت نمی شناسیم چراکه راه و روش و اهداف اصلاح طلبی مشخص شده است.

وی گفت: مطالبه ما از رئیس دولت تدبیر و امید اجرای بیانیه حقوق اقوام و مذاهب اسلامی و انتخاب استاندار کُرد برای استان کردستان است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
جناب علوی سلام
ضمن تبریک انتخاب مجدد جنابعالی، به عرض می رسانم وقتی در حوزه نمایندگی شما و در مهمترین شهر استان کردستان، شورای اسلامی شهر که خود خود مردم هستند و دولت نیستند اقدام به انتخاب شهردار وارداتی مینمایند، شما چه انتظاری از دولت دارید کە استاندار بومی انتخاب نماید.
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
ضمن آرزوی موفقیت برای این برادر بزرگوار، جناب آقای علوی لطفا به این نکته هم اشاره فرمایید که کردستان افتخار دارد که آبخیزدار چندین استان دگر کشور مانند آذر غربی و شرقی، زنجان، گیلان، کرمانشاه و ... باشد پس برای حفظ حیات این استانها هم که شده باید مهربانتر بود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
با عرض تبریک خدمت جناب آقای علوی و آرزوی موفقیت برای ایشان امیدوارم بتوانید به دور از احساسات دوران انتخابات با حمایت از مدیران موفق در راستای خدمت به مردم موفق و موید باشید.

میخواهم عرض کنم لطفا اول یک شهردار بومی قوی انتخاب کنید بعدا سراغ استاندار بروید .... آیا کرمانشاهیها شهردار سنندجی انتخاب میکنند.... ..
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
سید بزرگوار باتوجه سوابق شغلی شما در استان قبل از باز نشستگی از شما ودیگر نمایندگان استان تقاضا دارم در روزهایی که جلسه علنی ندارید وفرصت دارید از چهار راهها میادین غرب تهران بخصوص خیابان فردوس غرب ودیگر میادین فقط بین ساعات ۸ الی ۱۱ عبور کنبد به هم استانیهای خود خسته نباشید بگویید چون هر روز در ان ساعات منتظر هستند ایا در ان روز کسی پیدا میشود چند ساعت از بیکاری انها کم کند فعلا دنبال شهردارواستاندار وراه اهن نباشید خداوند بشما اجر بدهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار