عارف در سنندج:
منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه رئیس جمهور هم مطالبات مردم کردستان را مرور و تأیید کرده است گفت: همانطور که می‌دانید دولت تدبیر و امید با مشکلاتی روبرو بود که تاکنون نتوانسته آنطور که باید وظیفه خود را در قبال کُردها و استان کردستان به انجام برساند.
کد خبر: ۲۱۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 22 April 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمدرضا عارف ظهر امروز در همایش انتخاباتی حمایت از دو کاندیدای لیست امید در کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد با ابراز خرسندی از اینکه در قالب دومین سفر تبلیغاتی دور دوم انتخابات به کردستان سفر کرده به سفر انتخاباتی سال 92 خود به سنندج اشاره و اظهار کرد: حضور حماسی مردم در جلسه‌ای که در آن سال برگزار شد فضای کشور را عوض کرد و این را می‌توان ظرفیت کُردهای غیور و مرزداران شجاع ایران دانست.

وی به پیشتازی و تأثیرگذاری مردم کردستان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مردم کردستان همواره از مطالبات به حق خود در راستای تحقق مطالبات ملی گذشته‌اند و البته این نجابت وظیفه مسئولین در قبال این مردم را سنگین‌تر می‌کند.

پایبند همه تعهدات خرداد 92 خود به مردم کردستان هستیم

منتخب مردم تهران در مجلس دهم تصریح کرد: در خردادماه 92 تعهداتی به مردم کردستان دادیم که به همه آنها پایبندیم، نکاتی که در آن مقطع مطرح کردیم حداقل حقوقی بود که ما وظیفه خود می‌دانستیم که برای کردستان دنبال کنیم.

وی با اشاره به وعده داده شده برای تهیه طرحی جامع برای کردستان گفت: باید با یک نگاه ویژه محرومیت را از با پتانسیل‌ترین استان کشور زدود.

عارف افزود: کردستان می‌تواند الگوی وحدت، تعالی نظام و الگویی برای جذب نگاه‌های دیگران به کشور ما باشد و ما مکلفیم محرومیت‌های این استان را برطرف کنیم و من خود و تفکر همراه خود را به این تعهد پایبند می‌دانم.

دولت تدبیر و امید تاکنون نتوانسته وظیفه خود در قبال کُردها را به انجام برساند

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور هم مطالبات مردم کردستان را مرور و تأیید کرده خاطر نشان کرد: همانطور که می‌دانید دولت تدبیر و امید با مشکلاتی روبرو بود که تاکنون نتوانسته آنطور که باید وظیفه خود را در قبال کُردها و استان کردستان به انجام برساند ولی ما مطمئن هستیم با نگاه ارزشمندی که دولت دارد و با پشتوانه مجلس دهم بتوانیم گام‌های اساسی‌تری برداریم.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: دو کاندیدای مورد حمایت لیست امید در کردستان می‌توانند به طور جدی مطالبات مردم استان در مجلس شورای اسلامی را پیگیری کنند.

مجمع نمایندگان کردستان باید یکپارچه باشد

وی با اشاره به اینکه باید مجمع نمایندگان کردستان یکپارچه باشد افزود: مزیت نمایندگان مردم در تهران در این دوره، یکپارچگی آنهاست چرا که هر 30 نفر از یک لیست هستند و دستاورد این انسجام و همبستگی را هم در حوزه انتخابیه و هم در سطح ملی خواهیم دید.

عارف با دعوت از مردم برای انتخاب دو کاندیدای لیست امید در کردستان برای آنچه وی «تقویت مجمع نمایندگان» استان خواند تأکید کرد: بنده اطمینان می‌دهم که شما مردم کردستان می‌توانید نه تنها روی مجمع 30 به علاوه 6 (اشاره به مجموع نمایندگان حوزه تهران و کردستان)، که به مجمع اکثریت لیست امید در مجلس برای پیگیری مطالبات خود تکیه کنید.

وی با اشاره به اینکه ما به مطالبات مردم کردستان واقف بوده و همه آنها را قبول داریم گفت: شرایط و پتانسیل‌های ارزشمندی که در این منطقه وجود دارد ما را به جهتی سوق می‌دهد که اولویت را بر برنامه‌های توسعه‌ای متمرکز کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

مردم کردستان نتوانسته‌اند از امکانات توسعه بهره‌مند شوند

منتخب مردم تهران در مجلس دهم به 8 سال مجاهدت مردم کردستان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: با وجود آن رشادت‌ها مردم کردستان نتوانستند به خاطر شرایط جنگ از امکانات توسعه بهره‌مند شوند.

وی گفت: در دولت اصلاحات تلاش شد برخی از این عقب ماندگی ها جبران شود و گام‌های قابل قبولی هم برداشته شد و شاید مهم‌ترین دلیل کشیده شدن خط پلی‌اتیلن از عسلویه به منطقه، کردستان بود.

عارف بحث اشتغال را مهم‌ترین بحث کشور و مردم کردستان عنوان کرد و افزود: به برنامه‌ای جامع و دقیق برای کردستان نیاز داریم که یکی از مشاوران اینجانب بر روی آن کار کرده ولی برنامه نیاز به اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شاید نخستین خروجی مجلس دهم برنامه ششم توسعه باشد و ما در برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی خود اولویت‌ها را لحاظ کرده‌ایم.

اگر بخواهیم تفکر اصلاحات را در کشور حاکمیت ببخشیم نیاز به آرامش داریم

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: در بخش نرم‌افزاری نیاز به «امید» داریم و قطعاً اگر بخواهیم برنامه‌های توسعه و تفکر اصلاحات را در کشور حاکمیت ببخشیم نیاز به آرامش داریم و در بخش سخت افزاری هم رسیدن به رونق اقتصادی مدنظر است.

وی با اعلام اینکه از شرایط معیشتی و اقتصادی مردم آگاهی دارد افزود: در کشور نیاز به رشد و سرمایه‌گذاری داریم و برای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی مردم به یک تلاش جدی نیازمند هستیم.

عارف تصریح کرد: در کنار پیشبرد برنامه‌های اقتصادی اولویت آسیب‌های اجتماعی را مد نظر قرار داده‌ایم، متأسفانه بحران‌هایی در بخش اجتماعی داریم و به طور اخص در حوزه مبارزه با فساد، تبعیض و فقر متمرکز می‌شویم.

منتخبان تهران باید اولویت‌های مد نظر گفتمان را دنبال کنند

وی با اشاره به اینکه برای نمایندگان تهران جایگاه ملی قائل هستیم گفت: این نمایندگان باید اولویت‌های مد نظر گفتمان را دنبال کنند که از جمله آنها اولویت کردستان است.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم افزود: امیدواریم با حمایت لیست امید به بخشی از مطالبات مردم کردستان در برنامه‌ ششم توسعه پاسخ دهیم تا توسعه استان سمت و سویی مطلوب بگیرد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً در دور دوم انتخابات حضور مردم کمرنگ‌تر است خاطر نشان کرد: وقتی درصد حضور مردم در انتخابات دور اول مجلس دهم را که مشاهده کردم فکر می‌کردم در مورد کردستان اشتباه شده است اما تقاضای من از مردم کردستان این است که با حضور جدی و پرنشاط در انتخابات، رتبه مشارکت خود را به نخست کشور ارتقا دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند کرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
با سلام و عرض ادب
این عزیزان هر وقت رای ما مردم ساده دل را میخواهند ما را غیورو... می نامند و وقتی پای عمل پیش می آید به ما میگویند در بین شما یک نفر لایق هم یافت نمی شود !!!!!!!!
براستی جناب عارف ما را کودن و احمق فزض کرده اند که کارنامه با نمره صفر کارگزاران دولت تدبیر و امید را در این مدت نادیده گرفته و وعده سر خرمن را دوباره تکرار می کند؟؟؟؟؟؟؟
براستی این بزرگواران آنقدر خود را سرآمد و ما را کودن و کالیو می پندارند؟؟؟؟؟
کردستانی ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
با سلام
براستی بسیار شرم آور است نماینده ای از طرف دولت بی تدبیر و نا امید کننده اینچنین بر دل ساده مردم بخواهد تاثیر بگذارد. و متاسفانه سالیانی است که پایتخت نشینان با این الفاظ سعی بر کودن فرض کردن مردم دارند ولی باید گفت عملکرد شماها مردم کردستان را از رهبری هم گله مند کرده است و در هر جمع کوچکی این گلایه ها مشهود است و شنیده می شود که تا کی اینها میخواهند سر مردم فقیر کردستان شیره بمالند؟؟؟؟ آفرین بر مردم کردستان که این بار فریب یاوه گویی های عارفان کلاهبردار و دروغگو را نخوردند. آفرینم بر شما شهروند کرد که خوب گفتید،،، براستی ما همان مردمی هستیم که بر خلاف قول و وعده رییس دولت فعلی به ما گفته شد فرد لایق و شایسته ای بین شما برای فلان پست پیدا نکردیم. ای وای بر مردمی که این عملکرد را فراموش کنند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار