مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد
مدیرکل هواشناسی کردستان از رشد 33 درصدی بارش باران نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بارندگی در استان نسبت به میانگین بلند مدت 115 درصد رشد داشته‌ است.
کد خبر: ۲۱۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 18 April 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بارندگی‌ها در فصل بهار به ویژه در نیمه دوم این فصل غافل‌گیر کننده است، اظهار کرد: بارندگی‌های بهاری خصلتی غافلگیر کننده دارند به گونه‌ای که شاید در طول روز هوا آفتابی باشد و شب هنگام بارندگی داشته باشیم.

وی گفت: همین تغییر وضعیت هوا سبب می‌شود که مردم به رشد ابرها توجه نداشته باشند و تمهیدات لازم را اتخاذ نکنند.

مدیرکل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی بعد از ظهر امروز تا روز سه‌شنبه گذر امواج ناپایدار از شمال شرقی و شمال را در تراز میانی هوا بر سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: تشکیل و رشد ابر تا بعد از ظهر امروز و رگبارهای پراکنده باران که در ارتفاعات به شکل رگبار پراکنده برف و با احتمال رعد و برق و تگرگ است از پیامدهای این موج جدید خواهد بود.

حیدری افزود: در روزهای چهارشنبه تا صبح جمعه تاثیر جریان ناپایدار را بر سطح استان داریم که از لحاظ دمایی از امشب تا صبح روز چهارشنبه دماهای شبانه و اوایل صبح کاهش می‌یابد و شرایط دمای یخبندان در استان خواهیم داشت.

وی به ارائه آماری از کل بارش‌ها در سال‌جاری در استان پرداخت و خاطر نشان کرد: در حال حاضر میانگین بارندگی‌ها در استان 539 میلی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: میزان بارش‌ برف و باران در کل استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این آمار در دوره بلندمدت نیز به صورت متوسط در استان 115 درصد رشد داشته و بیشترین آمار بارندگی‌ها مربوط به شهرستان مریوان با یک‌هزار و 174 میلی‌متر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار