نماینده سنندج در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر تصویب برجام بر اوضاع سرمایه‌گذاری در استان کردستان و وضعیت اقتصادی مردم تصریح کرد: ما چیزی ندیدیم، در کشور نیز اتفاق خاصی رخ نداد، سر سفره مردم چیزی نیامد.
کد خبر: ۲۰۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 09 April 2016

به گزارش تابناک کردستان، سید احسن علوی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به وضعیت تولید در استان کردستان اظهار کرد: در کردستان نتوانستیم تولید را فعال کنیم، کارگاه‌هایی در استان وجود دارد که بیشتر آنها تعطیل شده و کارگران‌شان بیکار شده‌اند. کارخانه بزرگ تولید نوشابه در استان کردستان وجود داشت که نزدیک عید تعطیل شده و کارگران اخراج شدند. این کارخانه از حیث تامین مواد اولیه و ارائه تسهیلات بانکی دچار مشکل بود. هیچ مسئولی در مورد مشکلات این کارخانه صحبت نکرد.

وی گفت: اگر استانداران به صورت جدی وارد حل مشکلات کارخانجات شوند، می‌توانند با هماهنگی بانک‌های عامل مشکلات کارخانه‌ها را حل کنند. متاسفانه استانداران یا نخواستند و یا نتوانستند کاری کنند. خودم سرمایه گذاران زیادی به استان کردستان بردم اما یا اراده‌ای برای این کار وجود نداشت و یا امکان اجرای پروژه‌ها نبود و یا تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نگرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر تصویب برجام بر اوضاع سرمایه‌گذاری در استان کردستان و وضعیت اقتصادی مردم تصریح کرد: ما چیزی ندیدیم، در کشور نیز اتفاق خاصی رخ نداد، سر سفره مردم چیزی نیامد، تنها به لحاظ روانی مردم احساس امنیت کردند اما این امر موجب کاهش رشد تورم و افزایش رشد اقتصادی و ورود سرمایه های خارجی نشد. تنها با امنیت روانی ایجاد شده میزان داد و ستدها افزایش یافت.

عضو کمیسیون عمران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه استراتژی اقتصادی دولت تدبیر بر مبنای استراتژی اقتصادی دولت کارگزاران است که به دنبال توسعه صرف، بدون توجه به محرومان است که طبقه محروم قربانی توسعه خواهند بود گفت: من حداقل این نوع استراتژی را در صنعت مسکن دیدم. در بخش ساختمان کسانی در این دولت صاحب مسکن شده‌اند که از موقعیت مالی لازم برخوردار بودند. قشر آسیب‌پذیر در این شرایط اقتصادی آسیب می‌بیند زیرا پول ندارند و نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند در نتیجه اگر هم رشد اقتصادی در جامعه به وجود بیاید، هدف آن قشر سرمایه‌دار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار