گردنه تته در مسیر ارتباطی استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد که به علت بارش برف و کولاک تقریباً ۶ ماه از سال بسته است و بازگشایی این مسیر در اوایل بهار، هر ساله گردشگران بسیاری را به این گردنه می‌کشاند، هر چند این مسیر امسال هنوز بازگشایی نشده و قرار است پس از پایان تعطیلات برفروبی شود.
کد خبر: ۲۰۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱ 31 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، گردنه تته در مسیر ارتباطی استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد که به علت بارش سنگین برف و کولاک تقریباً ۶ ماه از سال بسته است و بازگشایی این مسیر در اوایل بهار، هر ساله گردشگران بسیاری را به این گردنه می‌کشاند، هر چند این مسیر امسال هنوز بازگشایی نشده و قرار است پس از پایان تعطیلات برفروبی شود.

گردنه تته که بدون تردید صعب‌العبورترین مسیر ارتباطی در استان‌های کردستان و کرمانشاه است در مرز دو شهرستان سروآباد از استان کردستان و پاوه از استان کرمانشاه واقع شده و وسایل نقلیه‌ای که از این مسیر عبور می‌کنند در فصل بهار مجبورند بیشتر مسیر سه‌راه ژالانه تا تته را از یک تونل برفی عبور کنند.

این گذرگاه بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیرمسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده است.

دمای هوا در گرم‌ترین فصول سال در این نقطه به ندرت از 20 درجه سانتی‌گراد تجاوز می‌کند و تا پایان تابستان برف در این ارتفاعات آب نمی‌شود و همین امر سبب شده گردشگران بسیاری در فصل تابستان به این نقطه سفر کنند.

در نزدیکی گردنه تته منطقه گردشگری دالانی و آبگیری به همین نام و در ارتفاع 2017 متری از سطح دریا وجود دارد که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.


گردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویرگردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویرگردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویرگردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویرگردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویرگردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویرگردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویرگردنه تته، صعب‌العبورترین مسیر گردشگری کردستان+تصاویر



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آرام دلپاک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
بهشت گمشده است
مرادی ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
واقعا معرکه است وحشتناک با هوای دل نشین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار