معاون استاندار کردستان مطرح کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان گفت: همه نقش آفرینان عمران و توسعه استان باید توجه کنند که حمایت عملی از تولید یعنی اینکه مصالح و وسایل مورد نیاز را از واحدهای تولیدی داخل استان خریداری کنند، قابل قبول نیست شعار حمایت از تولید بدهیم اما از کارخانه‌های استان خرید نکنیم.
کد خبر: ۱۹۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 16 March 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در سیزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: مدیران اقتصادی و بانکی استان و نظام تدبیر استانی، باید در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حداکثر انعطاف، جسارت، ریسک پذیری و استفاده از اختیارات را به کار ببرند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده آن را کافی ندانست و گفت: با استفاده از تجربیات به دست آمده در سال ۹۴ باید ضمن آسیب‌شناسی جلسات و تصمیمات بر کمیت و کیفیت جلسات در سال ۹۵ بیا‌فزائیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان همچنین بر ترسیم وضعیت مطلوب و ایده آل برای سال آینده تاکید و خاطرنشان کرد: باید هدف گذاری کنیم و مجموعه اقتصادی استان ما را به این هدف که اشتغال جویندگان کار است برساند.

وی گفت: در بررسی راه‌های رسیدن به هدف علاوه بر شرایط مطلوب، باید مشکلات و کمبودها را نیز در نظر بگیریم چرا که در غیر اینصورت دچار درماندگی و یاس خواهیم شد.

فیروزی با یادآوری رکود تورمی حاکم بر کشور در ۴ سال اخیر که ناشی از اقتصاد سیاسی است، افزود: هدر رفتن سرمایه‌های کشور، اتخاذ تصمیمات هیجانی و غیر کارشناسی و وضعیت بحران زده منطقه بر کسی پوشیده نیست و باید در هدف گذاری ها مد نظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برخی مشکلات در سطح نظام تدبیر ملی باید بررسی و حل شود اما در نظام تدبیر استانی باید بررسی کنیم که در خصوص معوقات بانکی، مسائل مالیاتی و عملکرد دستگاه های اجرایی به چه صورت می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات واحدهای تولیدی رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان گفت: نظام تدبیر استانی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی باید حداکثر انعطاف، جسارت، ریسک پذیری و استفاده از اختیارات خود را به کار ببرند.

وی نتایج جلسات رفع موانع تولید در سال 94 را تجربیات ارزشمندی برای هدف گذاری سال 95 دانست و افزود: بانک و سایر دستگاه‌های ذیربط می توانند از تجربیات یکدیگر در اتخاذ تصمیم درست در رفع موانع استفاده کنند.

فیروزی با استناد به سخنان ریاست جمهوری، سال آینده را سال تحول اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: همه باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم و از تمام تجهیزات موجود استفاده کنیم تا عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی در خصوص بحث مالیات هم گفت: در میزان مالیات صنا‌یعی که با رکود مواجه و متضرر شدند، بویژه صنایع مربوط به صنعت ساختمان باید بازنگری شود، جرایم آنها بخشیده و حداکثر بخشودگی نیز شامل آنها شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان با اذعان به اینکه اداره مالیات ضوابطی دارد که باید از سوی مؤد‌یان رعایت شود افزود: نظام مالیاتی باید علمی اداره شود و در این راستا باید کلاس های آموزشی برای مدیران واحدهای تولیدی برگزار شود.

وی بر اهمیت زمان در انجام کارها تاکید کرد و گفت: همه ما اذعان داریم که مسئله و ضرورت اول کردستان، توسعه سرمایه گذاری، توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در استان است و در راه تحقق این اولویت‌ها باید زمینه های اجرایی را فراهم کنیم که یکی از مهمترین آن ها انجام کارها در اسرع وقت و کوتاه ترین زمان است.

فیروزی با تاکید بر اینکه موارد و موانع را می توان با تدبیر بهتر، حل کرد خطاب به مدیران اقتصادی استان افزود: می خواهم از جانب شما به مردم شریف استان قول بدهم که در سال 95، زمینه سرمایه گذاری را تسهیل و به موانع اداری، بیشتر از گذشته رسیدگی خواهیم کرد، با جرات و جسارت بیشتر، به نفع مردم و تولید اصلاح فرآیندهای معیوب را دستور کار قرار خواهیم داد، از تولید حمایت عملی می کنیم یعنی به روز و به لحظه وضعیت تولید، فروش و درآمدهای واحدهای تولیدی را رصد کنیم و رفتار اداری با آنها را تنظیم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همه نقش آفرینان عمران و توسعه استان باید توجه کنند که حمایت عملی از تولید یعنی اینکه مصالح و وسایل مورد نیاز را از واحدهای تولیدی داخل استان خریداری کنند، قابل قبول نیست شعار حمایت از تولید بدهیم اما از کارخانه‌های استان خرید نکنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان گفت: سرمایه گذاران،تولید کنندگان و کارآفرینان مورد احترام و تکریم ما هستند و جزو بهترین سرمایه های اجتماعی ما محسوب می شوند و احترام عملی به ایشان این است که به درخواست ها و مطالبات آنه از سیستم اداری، به موقع، عادلانه و بد.ن تاخیر پاسخگو باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار