مدیرکل هواشناسی کردستان:
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: سال جدید سال گرد و غبار است و با کوچکترین وزش بادی به جای باران شاهد بارش گرد و خاک خواهیم بود.
کد خبر: ۱۹۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 15 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، طالب حیدری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سال جدید سال گرد و غبار است و با کوچکترین وزش بادی به جای باران شاهد بارش گرد و خاک خواهیم بود.

وی گفت: انتظار می رود گرد و غبار امروز تا فردا ادامه داشته باشد اما پیش بینی شده است تا هفته اول فروردین به طور متناوب شاهد این پدیده باشیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: گرد و غبار این دوره زودتر آغاز شد و ما حتی شاهد بودیم در عراق در بهمن ماه گرد و غبار وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی‌ها از بارش هم خبر می‌دهد، گفت: امروز احتمال بارش برف در ارتفاعات هم وجود دارد.

حیدری افزود: از صبح جمعه تا یکشنبه دمای هوای استان کاهش محسوسی پیدا می‌کند و حتی انتظار می رود در برخی نقاط به هفت درجه زیر صفر هم برسد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از نوروز و از روز یکشنبه نیز سامانه بارشی دیگری فعال خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه گرد و خاک در باروری ابرها و در نتیجه کاهش بارش‌ها تاثیر منفی می گذارد، گفت: انتظار می رود میزان بارش‌ها در نیمه شمالی استان کردستان بیشتر باشد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره حفاظت از محیط زیست کردستان هم در گفت‌وگو با ایرنا گفت: هوای سنندج به دلیل قرار گرفتن میزان ذرات گرد و غبار معلق در آن در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

ماهان رحیمی افزود: این وضعیت از ساعت چهار بامداد امروز شروع شده و به بیماران قلبی و عروقی، کسانی که مشکلات تنفسی دارند و یا افرادی که کارهای ضروری ندارند توصیه می‌شود از منزل خارج نشوند.

وی با اشاره به اینکه ذرات معلق در هوای سنندج pm 10 یا 10 میلیمتر است، اظهار کرد: وضعیت هوای سقز بسیار ناسالم است که انتظار می‌رود دیگر شهرهای استان هم کم و بیش دچار آلودگی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار