نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: طلاب و روحانیون باید ضمن پررنگتر نمودن وجوه وحدت از تقویت مظاهر تفرقه پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۹۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 14 March 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با تسلیت ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سفر به استان کردستان تاکید فراوان داشتند که این مرکز خدمات خود را به طور مساوی در اختیار طلاب و روحانیون اهل تشیع و تسنن قرار دهد و معظم‌له به این مرکز عنایت ویژه دارند.

وی گفت: ارائه خدمات مساوی از طرف مرکز خدمات حوزه های علمیه به طلاب و روحانیون تشیع و تسنن یکی از مظاهر وحدت است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به مقام و جایگاه دخت نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) برای همه بشریت مایه خیر و برکت هستند و هر کس که اندک شناختی از این بزرگ بانو دارد برای ایشان احترام خاصی قائل است و این احترام شیعه و سنی ندارد زیرا ایشان دخت نبی مکرم اسلام(ص) و به تعبیر حضرت پاره تن ایشان است.

وی گفت: کار مرکز خدمات حوزه های علمیه کار بزرگی است زیرا رسالت روحانیون بسیار مهم و خطیر است و باید خدمات این مرکز به طلاب و روحانیون هدفمندتر شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: مدیریت حوزه‌های علمیه باید در بحث تربیت طلاب بسیار عمیق و اساسی فعالیت کنند تا بتوانند طلبه‌هایی را تربیت کنند که وظایف و رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: در این مقطع زمانی حساس و حیاتی که تمدن غربی در مقابل تمدن اسلامی ایستاده و جنگ و برخورد این دو تمدن بسیار واضح است وظیفه روحانیون بسیار مهم و حساس است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: طلاب و روحانیون باید ضمن پررنگتر نمودن وجوه وحدت از تقویت مظاهر تفرقه پرهیز کنند.

وی افزود: خداوند متعال به مسلمانان وعده داده که حق پیروز است اما برای رسیدن به این هدف همه باید تلاش کنند و در این میان حوزه های علمیه در تربیت مبلغین توانمندی که بتوانند فرهنگ اسلامی را تبلیغ کنند وظیفه بسیار خطیری دارند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به نقشه‌های متعدد دشمنان برای مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام اشاره کرد و گفت: در این مقطع زمانی حساس نیاز مهم و حیاتی همه کشورهای اسلامی وحدت و تلاش برای تحقق وحدت امت واحده اسلامی است که برای رسیدن به این مهم وظایف روحانیون بسیار سنگین تر است.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید در همه زمینه ها آموزش‌های به روز و کاربردی را کسب کنند و ضمن رصد دقیق تحرکات دشمن باید اهداف و برنامه های آنها را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: پشتیبانی از طلاب و روحانیون باید متناسب و هماهنگ با زندگی طلبگی باشد که طلاب بتوانند برای ورود به عرصه جنگ نرم خود را آماده کنند و با آرامش بیشتر بتوانند دقیق و منسجم در این میدان حاضر شوند.

وی گفت: خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه باید در راستای تحصیل و تقویت آموزش های طلاب و روحانیون باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه باید در ارائه خدمات به طلاب شیعه و سنی تفاوتی قائل نشده و با یک رویکرد جدید بتواند به طور مساوی به همه طلاب و روحانیون خدمات ارزنده ای ارائه دهد.

وی با اشاره به رسالت مهم و خطیر مبلغین و طلاب خاطر نشان کرد: هدف همه طلاب، روحانیون و مبلغین حوزه های علمیه باید نشر معارف اسلام ناب محمدی باشد که همه مسلمانان در زیر چتر اسلام به آرامش دست یابند و افکار تقریبی آنها تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار