معاون قوه قضائیه خبر داد
معاون قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون صلاحیت و کارآیی شوراها ارتقا پیدا کرده و پرونده‌های تا 20 میلیون تومان برای رسیدگی به این نهادها ارجاع داده می‌شود.
کد خبر: ۱۹۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 09 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی‌میانجی امروز در همایش هم‌اندیشی اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف در سنندج از رسیدگی به بیش از دو میلیون و 500 هزار پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف در سطح کشور تا پایان آذرماه خبر داد.

وی گفت: 35 درصد از این تعداد پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف در سطح کشور منجر به صلح و سازش شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه آمار پرونده های منجر به صلح و سازش در برخی از استان‌ها بیشتر بوده تصریح کرد: استان کردستان یکی از استان‌هایی است که بیشتر پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف در آن منجر به سازش شده و در این مقوله یکی از استان‌های برتر بوده است.

وی به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون صلاحیت و کارآیی شوراها ارتقا پیدا کرده و پرونده‌های تا 20 میلیون تومان برای رسیدگی به این نهادها ارجاع داده می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی‌میانجی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف در چند سال گذشته در سطح کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود افزود: هم اکنون این شوراها در موقعیت خوبی قرار دارند و جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده‌اند و با تصویب قانون جدید قدم‌های بهتری نیز برداشته شده است.

وی تعیین تکلیف نیروهای شوراهای حل اختلاف و ساماندهی آنان را یکی از فعالیت‌های در دست اقدام عنوان و اظهار کرد: در قانون جدید 20 درصد از استخدامی‌های دادگستری در سطح کشور از شوراهای حل اختلاف خواهد بود.

معاون قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: از اول سال 95 جلساتی با روسای دادگستری‌ها و معاونین شوراهای حل اختلاف در استان های کشور تشکیل و قانون جدید برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود مطلوب ما است اظهار امیدواری کرد آنچه در قانون جدید آمده به نحو احسن در سطح کشور اجرایی شود.

در این همایش تعدادی از کارکنان، اعضا و دبیران شعب شوراهای حل اختلاف استان کردستان تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار