در جلسه تخصصی کارگروه اشتغال کردستان مطرح شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای کردستان در خصوص مشاغل خانگی و اعتبارات این بخش گفت: از 10 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار در این بخش فقط 4 میلیارد و 100 میلیون تومان آن تخصیص یافته که در این زمینه بانک‌ها باید، کمی تخصیص‌ها را جبران کنند و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی طرح‌ها را سریع‌‌‌‌‌تر به بانک‌های عامل معرفی کنند.‌
کد خبر: ۱۹۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 06 March 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با یادآوری این موضوع که عدم جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی مانع از جذب اعتبارات بیشتر در سال آینده خواهد شد، از بانک‌ها خواست در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وی در خصوص اهمیت جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: اعتبارات این صندوق اعتبارات ارزان قیمت است و حداقل انتظارات این است که با توجه به نیاز استان، این اعتبارات ارزان قیمت زودتر جذب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای کردستان در خصوص مشاغل خانگی و اعتبارات این بخش خاطر نشان کرد: از 10 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار در این بخش فقط 4 میلیارد و 100 میلیون تومان آن تخصیص یافته که در این زمینه بانک‌ها باید کمی تخصیص‌ها را جبران کنند و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی طرح‌ها را سریعتر به بانک‌های عامل معرفی کنند.‌

وی تاکیدهای بیشتر بر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را به دلیل حساسیت رسیدگی به این اقشار عنوان کرد و گفت: امیدواریم تسهیلات مشاغل خانگی موجب توانمندسازی این قشر از جامعه شود.

فیروزی افزود: حرفه‌های جدید قطعاً تنوعی در بازار کار استان خواهد بود و موجب کیفیت بخشی مشاغل می‌شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست هم در معرفی افراد جهت دریافت وام دقت کافی را داشته باشند و هم جایگزین مناسب برای افراد معرفی شده که موفق به دریافت وام نمی شوند مد نظر داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای کردستان عملکرد صندوق توسعه کار آفرینی امید در زمینه پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را خوب ارزیابی کرد و گفت: موضوع مهم، نظارت بر این طرح‌هاست؛ باید دقت داشته باشید که این اعتبارات به اشتغال این 4 هزار و 752 نفر که تسهیلات را دریافت کرده‌اند بیانجامد.

وی با اعلام حمایت از طرح زنجیره تولید فرش در استان راه‌اندازی این زنجیره را در تولید اشتغال موثر دانست و افزود: متاسفانه حمایت‌های بانکی از آن خوب نبوده و تاکنون با اتکاء به خود سرپا ایستاده است.

فیروزی خاطرنشان کرد: فرش می‌تواند برندی برای استان باشد اگر مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند در تولید اشتغال بیشتر، موثر باشد.

وی با تاکید بر آمادگی کارگروه اشتغال استان برای حمایت از فرش، گفت: طرح کلانی در این زمینه در دست است که به بانک‌ها اعلام خواهد شد تا هر کدام آمادگی داشتند از آن حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار