معاون استاندار کردستان مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ۲۵ درصد جمعیت شهری استان در بافت های دارای اسکان غیررسمی ساکن هستند و این نشان می دهد که باید به ستاد بازآفرینی توجه جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۹۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 06 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، امیر قادری شامگاه شنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف با بررسی برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی شهری استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، به اهمیت و جایگاه سند ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اشاره و اظهار کرد: این سند راهکارهای عملیاتی در خصوص توانمندسازی را در اختیار ما قرار می دهد.

وی گفت: قبل از اینکه به فکر طرح‌های مهندسی در بافت های فرسوده، حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی باشیم باید به فکر توانمندسازی افراد ساکن در این مناطق باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: اداره کل راه وشهرسازی استان تنها متولی توانمندسازی افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی نیست و سایر دستگاه های اجرایی استان هم در این امر مهم دخیل و تاثیرگذار هستند.

وی به برگزاری همایش بین المللی سکونتگاه های فقیرنشین شهری در کردستان اشاره کرد و گفت: این همایش سال آینده در مرکز استان برگزار می شود و از اساتید خارجی هم دعوت به شرکت در این همایش شده است.

قادری با اشاره به اینکه متاسفانه اسکان غیررسمی رشدی بیشتر از شهرنشینی رسمی دارد، افزود: نیروی کار ارزانی در مناطق حاشیه و سکونتگاه های غیررسمی وجود دارد که می توان گفت که به نوعی حاشیه به مرکز شهر یارانه می دهد.

وی با بیان اینکه به افراد ساکن در سکونتگاه های غیررسمی باید به عنوان فرصت نگاه کنیم نه تهدید، اظهار کرد: دخالت بخش دولتی معطوف به سیاست گذاری، نظارت و بستر سازی در این سکونتگاه ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان مصوبات ستاد بازآفرینی را در حد شورای برنامه ریزی استان خواند و گفت: رویکرد دستگاه های اجرای استان باید به گونه ای باشد که هم سو و هم جهت با هم در راستای هزینه کرد اعتبارات حرکت کنند.

وی افزود: ۲۵ درصد جمعیت شهری استان در بافت های دارای اسکان غیررسمی ساکن هستند و این نشان می دهد که باید به ستاد بازآفرینی توجه جدی داشته باشیم.

قادری اظهار کرد: از ظرفیت نهادهای مردمی هم برای تحقق برنامه های و مصوبات ستاد بازآفرینی باید استفاده کنیم تا بدین گونه شاهد ارتقای کیفیت زندگی در این محلات هم باشیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار