معاون استاندار مطرح کرد
معاون امور عمرانی استاندار کردستان به انجام طرح کمربند سبز در شهرها بخصوص سنندج اشاره کرد و گفت: بنا داریم در هفته درختکاری با همکاری اداره منابع طبیعی حدود 760 هکتار در سنندج درختکاری داشته باشیم و باید تلاش پهنه‌های دیگری از سنندج و سایر شهرها را به این امر اختصاص دهیم.
کد خبر: ۱۸۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 28 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، امیر قادری امروز در آیین معارفه شهردار سنندج اظهار کرد: تهیه برنامه توسعه اقتصادی در شهر با محوریت اقتصاد شهرداری ها از جمله کارهای اساسی است که شاید خیلی کم به آن توجه می شود رگه‌هایی از این امر در شهرداری های کلان شهرها دیده شده و جواب نیز داده است.

وی گفت: این امر تنها به شهرداری بر نمی‌گردد و ما در استانداری و سایر ارگان های مرتبط با این موضوع باید کمک کنیم تا تلنگری بر بدنه مدیریت شهری زده شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان به لایحه مدیریت شهرداری ها اشاره و خاطر نشان کرد: دولت تلاش می کند لایحه مدیریت شهرداری را در مجلس تصویب کند و با این کار خدماتی که در شهر به نوعی با شهرداری و شورای اسلامی در ارتباط باشد را دنبال کند.

وی گفت: باید بستر این کار در بدنه و ساختار شهرداری ها فراهم شود و عملیاتی شدن این مهم بر توسعه و پیشرفت شهرها تاثیرات ارزشمندی خواهد گذاشت.

قادری خواستار محرم بودن مردم بر ضوابط و مقررات شد و افزود: چاپ و انتشار ضوابط و مقرراتی که شهروندان بتوانند در جریان امورات و مسائلی که در شهر و شهرداری وجود دارد قرار بگیرند می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا در استان اقداماتی انجام شده است که امید می رود شهردار جدید در این حوزه قدم بردارد تا مردم و شهروندان ما وظایف خود را نسبت به طرح جامع و طرح تفصیلی دقیق متوجه شوند و این امر می تواند مشارکت مردم در اداره امور شهری را تقویت کند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان به بحث درآمدهای پایدار، جاری و عمرانی اشاره کرد و گفت: بحث درآمدهای جاری و پایدار در شهرداری ها می تواند بسیار کارساز باشد باید با هماهنگی و همکاری اعضای شورای شهر بستر فراهم شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم در این راستا هم درآمدهای پایدار را در شهرداری تقویت کنیم و هم حضور بخش خصوصی فعال را در پروژه های عمران شهری داشته باشیم چون تجربه نشان داده که اعتبارات قطره‌چکانی و منابع محدود دولتی نمی‌تواند باعث تحول شود لذا باید زمینه حضور بخش خصوصی در زمینه های مختلف فراهم شود.

قادری با بیان اینکه هم اکنون ساماندهی دست فروشان در سنندج به یک معضل جدی تبدیل شده است گفت: باید بر روی این قضیه ذره بین گذاشته و دست فروشان شهر را به عنوان یک فرصت نگاه کنیم نه یک تهدید، چون افرادی که در شهرها دست فروشی می کنند واقعیت های جامعه هستند و نمی توانیم آنان را نادیده بگیریم.

وی افزود: بدون شک ساماندهی دست فروشان در سنندج و سایر شهرهای استان بسیار داری اهمیت است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان ساخت و سازهای بدون مجوز را یکی دیگر از دغدغه های موجود در سنندج ذکر و تاکید کرد: در همه شهرها بحث اسکان غیر رسمی و بافت های مسئله دار وجود دارد اما این مساله در سنندج ویژه است و می طلبد که ما توجه ویژه ای به کنترل ساخت سازها داشته باشیم.

وی گفت: در این راستا بحث دیگری که می خواهیم دنبال بکنیم حرکت های جمعیتی شهر سنندج به حاشیه شهر است که می طلبد با محوریت شهرداری و سایر نهادهای مرتبط و استانداری بتوانیم کار ارزشمندی انجام داده و حرکت های جمعیتی را به اطراف شهر سنندج هدایت کنیم.

قادری همچنین به انجام طرح کمربند سبز در شهرها بخصوص سنندج اشاره کرد و افزود: بنا داریم در هفته درختکاری با همکاری اداره منابع طبیعی حدود 760 هکتار در سنندج درختکاری داشته باشیم و باید تلاش پهنه‌های دیگری از سنندج و سایر شهرها را به این امر اختصاص دهیم.

وی اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و هر اندازه که بتواند در راستای رضایتمندی و جلب اعتماد مردم حرکت کند مردم در اداره امور شهرها بیشتر مشارکت خواهند داشت.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه بر این اساس رضایتمندی مردم بزرگترین سرمایه ای است که شهرداری ها می توانند داشته باشند گفت: ما اگر این بستر را فراهم کنیم که مردم در شهرداری به ما اعتماد کنند قطعا امورات شهری به خوبی پیش خواهد رفت و اگر برعکس این امر باشد در اداره امور شهر مشکل خواهیم داشت.

وی از همه شهرداری ها خواست بحث رضایتمندی و مطالبات مردمی را مورد توجه ویژه قرار دهند و با تمام توان در این راستا حرکت کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار