«آنالیزر دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست کردستان کار نمی‌کنند»
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: اگرچه آنالیزر دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای این اداره، کار نمی‌کنند اما می‌توان تخمین زد شرایط هوای استان در وضعیت خطرناک قرار دارد.
کد خبر: ۱۸۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 21 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، اقبال حمیدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: : اگرچه آنالیزر دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای این اداره، کار نمی‌کنند اما می‌توان تخمین زد شرایط هوای استان در وضعیت خطرناک قرار دارد.

وی گفت: روند آلودگی هوا از دیشب افزایشی بود اما از امروز روندی کاهشی پیدا کرده است.

مسئله نیاز به سرویس و تعمیر مرتب دستگاه های سنجش آلودگی هوای اداره محیط زیست کردستان بارها حتی از سوی مدیرکل این اداره مطرح شده است اما هنوز چاره ای برای آن اندیشیده نشده است.

اطلاع یافتن از میزان آلودگی برای غافلگیر نشدن و اطلاع رسانی به مردم کمترین انتظاری است که می‌توان در این شرایط داشت بنابراین امید می‌رود مدیریت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان راهی برای مشکل دستگاه های سنجش محیط زیست پیدا کند.

کارشناس تعمیر این دستگاه‌ها در استان وجود ندارد و اداره کل سازمان حفاظت از محیط زیست کردستان هر بار برای تعمیر این دستگاه‌ها باید از طریق یک شرکت خصوصی در تهران اقدام کند که این کار هزینه بردار و وقت گیر است.

بنا بر این گزارش، کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی کردستان هم به ایرنا گفت: گرد و خاک از دیروز وارد استان شد و پایداری هوا باعث نشست آن در استان شد.

بهرام چاره‌خواه میزان دید را در مریوان و بانه یک کیلومتر، در سقز 2 کیلومتر و در سنندج 3 کیلومتر بیان کرد.

وی گفت: وجود گرد و خاک امروز هم در استان کردستان ادامه خواهد داشت اما از فردا میزان آن رقیق می‌شود.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی کردستان در مورد میزان بارندگی‌ها افزود: بارش باران از اواخر دوشنبه آغاز می‌شود و تا صبح پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در روز سه شنبه خواهد بود و تمرکز آن بر نیمه جنوبی و جنوب شرق استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار