مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد
مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: تا پایان دی ماه امسال 13 هزار و 942 مورد واقعه ازدواج در استان کردستان صورت گرفته که در قیاس با مدت مشابه سال قبل از کاهش 11 درصدی حکایت دارد.
کد خبر: ۱۷۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 03 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، محسن آقایی امشب در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان اظهار کرد: تا پایان دی ماه امسال 13 هزار و 942 مورد واقعه ازدواج در استان کردستان صورت گرفته که در قیاس با مدت مشابه سال قبل از کاهش 11 درصدی حکایت دارد.

وی میانگین سن ازدواج در مردان را 28 سال و در زنان 23 سال عنوان کرد و گفت: بیشترین ترکیب سنی ازدواج در مردان 20 تا 24 سال و در زنان 15 تا 19 سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان، نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در استان را 4 در برابر یک عنوان و خاطر نشان کرد: این در حالی است که در سال گذشته به ازای هر 5 ازدواج یک طلاق صورت گرفته بود.

وی، نرخ ازدواج ثبت شده در قبال هر یک‌هزار نفر را 110 ازدواج عنوان کرد و افزود: کردستان در سال 93 در این زمینه رتبه نخست کشور را داشت، اما این رتبه در سال جاری به پنجم، تنزل یافته است.

آقایی با بیان اینکه شهرستان‌های قروه و کامیاران بیشترین و دهگلان و سنندج کمترین میزان ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: تا پایان دی ماه امسال، 3 هزار و 264 مورد طلاق اتفاق افتاد که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد 1.8 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی 4 سال اخیر به طور مرتب ازدواج کاهش و طلاق افزایش یافته است، گفت: بیشترین طلاق در میان مردان با گروه سنی 25 تا 29 سال و در زنان با ترکیب سنی 20 تا 24 سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه در 693 مورد طلاق‌ها، دوام زندگی مشترک کمتر از یک سال بوده افزود: این امر معادل 21 درصد طلاق‌های صورت گرفته است.

وی رتبه پنجم این استان طی 2 سال اخیر در طلاق را نگران کننده دانست و گفت: دهگلان و سروآباد کمترین و قروه و کامیاران بیشترین نرخ طلاق را داشته‌اند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار