کد خبر: ۱۳۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 19 November 2015

جناب آقای منوچهر منطقی (که البته نسبتی با منوچهر متکی ندارند!) اعلام کرده که زمان ایشان قیمت خودرو منطقی‌تر بود. خب الان چه کار کنیم؟ تشویق کنیم؟ موج مکزیکی برویم؟بنر تمام قد استاد را به ورزشگاه ببریم و ایستاده برای این بزرگوار جیغ بکشیم و فریاد«هورا هورا» یا«آفرین هورا» سر بدهیم؟ بوق بزنیم و بخوانیم«منطقی قهرمان، وانت پراید و پیکان»؟

باور کنید نمی‌دانیم چه کار کنیم، اما تا آنجایی که بنده خاطرم هست، قیمت هیچ چیز در زمان خودش منطقی نبوده، یعنی به نظرم اگر بخواهیم از دریچه منطق به قضیه نگاه کنیم، کلیت علم منطق و فلسفه زیر سوال می‌رود. ولش کنیم به حال خودش بهتر نیست؟! خصوصا آنجایی که آقای منطقی به صورت کاملا بی‌منطق گفته «اگر خودروسازان خود را جای مردم قرار می‌دادند، می‌توانستند استراتژی بهتری را انتخاب کنند» این جمله واقعا منطق دارد؟ خودروسازی که برای رسیدن به انتهای خانه ویلایی‌اش باید پیک موتوری بگیرد، خودروسازی که خودش خودرو خارجی سوار می‌شود، چگونه می‌تواند خودش را جای آقا هوشنگ بگذارد؟

شما در نظر بگیرید چلوکباب کوبیده بخواهد خودش را جای اشکنه فرض کند، می‌شود؟ حالا اگر قرار است مدیری (فرض محال) خودش را جای مردم قرار بدهد، بیاید و سوار تاکسی آقا تیمور شده و سه بار مسیر سید خندان و فلکه دوم صادقیه را برود و بیاید، آن‌وقت خودش هم بخواهد، مهره سه و چهار کمر، گردن، رباط صلیبی، بصل‌النخاع، روده کوچک و دندان عقلش این اجازه را به او نخواهند داد!

بعد جناب منطقی طوری می‌گویند که خودروهای ما برای مخاطبان جذابیت ندارند، انگار در دوران ایشان، ایران خودرو، چه تولید می‌کرده. خب از روز اول همین بوده خب! اصلا یکی از بارزترین ویژگی‌های برخی افراد این است که بگویند یا در دوران آنها شرایط گل و بلبل بوده، یا اگر آنها روی کار بیایند شرایط گل و بلبل خواهد شد.

به همین دلیل است که استاد در بخش دیگری از صحبت‌های خودشان عنوان کرده‌اند«اگر من مدیر ایران خودرو بودم، قیمت خودرو را پایین می‌آوردم» بنده هم اگر سبیل داشتم، آقا اسکندر صدایم می‌کردند.

در ثانی اصلا نیازی به پایین کشیدن قیمت خودرو نداریم، خودرو هرچقدر گران‌تر باشد آدم بیشتر چشم باجناق و جاری‌اش را می‌تواند کور کند، آدم برود و پراید پنج میلیون تومانی بخرد، آن‌وقت می‌تواند جلو در و همسایه سر بلند کند؟ می‌تواند به بچه‌اش بگوید«که بشین درست رو بخون!»؟

اما وقتی پراید بیست میلیونی یا در برخی موارد سی میلیونی می‌خرد، طوری به بقیه نگاه می‌کند که آرنلود در سکانس آخر فیلم ترمیناتور به دوربین نگاه نکرد. بنابراین پایین آوردن قیمت خودرو به هیچ عنوان کار درستی نیست، از ما گفتن!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار