کد خبر: ۱۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 09 November 2015

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج درباره شرکت نکردن رسانه‌های منتقد دولت در نمایشگاه مطبوعات گفت: تصمیم رسانه‌ها برای شرکت کردن یا نکردن در یک نمایشگاه، گاهی اوقات انفرادی و گاهی اوقات جمعی است و بستگی به سیاست‌های خبری و اجتماعی رسانه‌ها دارد.

وی افزود: ادعایی که مطرح می‌کنند که در پرداخت یارانه به مطبوعات تبعیض قائل می‌شود باید در زمانی که شیوه یارانه دادن به رسانه‌ها مصوب می‌شد مورد مخالفت قرار می‌گرفت و آنچه که واقعیت دارد این است که یک رابطه مستقیم و مشخصی بین کاهش یارانه دریافتی توسط بعضی رسانه‌ها و میزان انتقادشان به سیاست‌های دولت وجود دارد؛ لذا هر چه که میزان انتقاد به سیاست‌های دولت بیشتر باشد یارانه آن رسانه کاهش می یابد البته این رابطه ممکن است که به صورت بر عکس هم اتفاق بیافتد یعنی ممکن است هر چقدر که یارانه کمتر شود انتقاد بیشتر شود.

آشنا خاطرنشان کرد: در سایت وزارت ارشاد یک فرمول شفافی بیان شده است که از طریق آن فرمول به رابطه بین میزان یارانه مطبوعات و نقد آنها از دولت اشاره شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی درباره سخنان آقای روحانی در نمایشگاه مطبوعات که رسانه‌های منتقد را به پلیس مخفی تشبیه کرده بود و با توجه به اینکه شعار آقای روحانی در ابتدای دولت یازدهم آزادی بیان بود تصریح کرد: ادبیات آقای رئیس جمهور نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است؛ ما از رسانه‌هایی صحبت نمی‌کنیم که وظایف قانونی خودشان را انجام می‌دهند بلکه از رسانه‌هایی صحبت می‌کنیم که با شیوه هتاکی و درز اطلاعات و تهمت زدن تلاش می‌کنند تا فضای آرام اجتماعی را متشنج کنند.

آشنا در پاسخ به اینکه آیا رسانه‌هایی که به نشانه اعتراض در نمایشگاه مطبوعات شرکت نکرده‌اند در تعریف شما که از آنها با عنوان هتاک نام بردید می‌گنجند یا نه گفت: حتما خبرگزاری بسیج جز آنها نیست شما نگران نباشید؛ وظیفه من مشخص کردن رسانه‌ها یا تحلیل کردن رسانه‌هایی که خواستند یا نخواسته‌اند در نمایشگاه شرکت کنند نیست.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات آقای رئیس جمهور تغییر نکرده است گفت: به نظر من نه تنها ادبیات آقای روحانی تغییر نکرده است بلکه آقای رئیس جمهور بیشتر مراعات را نسبت به رسانه‌های منتقد داشته است و بیشتر فضا را به رسانه‌های منتقد برای اعمال نظرات و انتقادهایشان قرار داده است.

آشنا در پاسخ به این سوال که چرا رسانه‌های نزدیک به دولت که توهین به ولایت امیرالمومنین(ع) را در پرونده خود دارند حاشیه امن دارند اما رسانه‌هایی که فقط به سیاست های دولت انتقاد می کنند باید حاشیه امن نداشته باشند و مورد هجمه و توهین قرار بگیرند، گفت: حتما رسانه‌هایی که اهانت می کنند باید از شورای نظارت تذکر گرفته و به دادگاه معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار