یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان
استاندار کردستان گفت: وضعیت امروز حجاب و عفاف در جامعه نتیجه دوگانگی در سیاست‌گذاری و اجراست که ترمیم این فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 28 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان، استاندار کردستان با بیان اینکه حجاب و عفاف محور طراحی دشمن در اغتشاشات سال گذشته بود، گفت: مدل پوشش مردم کُرد جزء پوشیده‌ترین پوشش‌های اقوام ایرانی است و باید این مدل احیا شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز و در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با محوریت بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف در سنندج اظهار کرد: امروز دشمن برای دشمنی کردن و رسیدن به اهداف خود به دنبال ایجاد جبهه‌بندی در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید در رابطه با حجاب و عفاف با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد مراقبت ویژه‌ای داشته باشیم تا در زمین دشمن قرار نگیریم، افزود: دستگاه‌هایی که مسئولیت اجرایی دارند باید نسبت به این مسئله کاملا هوشیار باشند.

به گفته زارعی کوشا در ماجرای سال گذشته موضوع حجاب محور طراحی دشمن قرار گرفت و روی آن موج‌سواری کردند و همین موجب ایجاد یک شرایط خاص در کشور شد.
استاندار کردستان ادامه داد: جلوگیری از بدحجابی و بی‌حجابی در گرو داشتن برنامه است و کارمندان دولت در اولویت قرار گیرند.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه برنامه‌ها و تولید محتواهایی که در رسانه‌ها تولید و پخش می‌شود نباید با سیاست‌های نظام و دستگاه‌های فرهنگی در تضاد باشد،به برنامه‌های شبکه نمایش خانگی اشاره نمود و گفت: دیالوگ‌های شبکه خانگی بی‌تاثیر در ایجاد آشفتگی‌های موجود در جامعه نیست چرا که محتوای این شبکه‌ها با رسانه‌های رسمی کشور متفاوت است.

وی ادامه داد: نحوه پوشش و دیالوگ‌ بازیگران در سریال‌های شبکه خانگی بسیار متفاوت با شبکه‌های رسمی صدا و سیما است.

استاندار کردستان با بیان اینکه وضعیت امروز حجاب و عفاف در جامعه نتیجه دوگانگی در سیاست‌گذاری و اجرا است، گفت: مدل پوشش مردم کرد جز پوشیده‌ترین پوشش‌های اقوام ایرانی است که باید این نوع پوشش احیا شود.
به گفته وی الگوسازی پوشش محلی باید در اولویت برنامه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها قرار گیرد چرا که ترمیم این فضای فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و مدل‌سازی بومی است.

وی عنوان کرد: در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید بیش از گذشته به مولفه‌های بومی توجه کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار