قیمت تضمینی خرید گندم همچنان در ابهام
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در صورتی که نرخ خرید گندم واقعی نشود، امکان قاچاق گندم و اجبار دولت برای واردات وجود دارد
کد خبر: ۱۱۰۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 22 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کردستان علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی درباره قیمت‌گذاری گندم، گفت: از آنجاکه هزینه تولید گندم افزایش یافته و کشاورزان ناچار شدند که برای تولید هر کیلوگرم گندم حدود 15 هزار تومان هزینه کند، قیمتی که اکنون از سوی برخی دولتمردان مطرح‌می شود، موجب زیان کشاورزان خواهد شد.

 نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که نرخ خرید گندم واقعی نشود، امکان قاچاق گندم و اجبار دولت برای واردات و ارزبری وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: خطر قاچاق گندم و یا خوراک دام شدن این محصول مهم مسئله‌ای است که دولت نباید آن را فراموش کند، گران بودن این محصول در مرزهای کشور و نیز گران بودن نهاده‌های دامی در داخل کشور، تهدیدی برای قاچاق و خوراک دام شدن گندم است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشاورزان دیمی در سال‌های خشکسالی با کاهش تولید محصول روبه رو هستند، افزایش قیمت گندم موجب حمایت از معیشت روستایی‌هایی که زمین‌های کشاورزی دیمی دارند، می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید هرچه سریعتر نرخ گندم را اصلاح کند تا کشاورزان برای کشت بیشتر در سال‌‌های آینده ترغیب شوند

استان کردستان و شهرستان بیجار از مناطق قطب تولید گندم در کشور محسوب می شوند که قیمت فعلی تعیین شده مورد رضایت کشاورزان این منطقه نیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار