توت فرنگی کردستان به یک برند تبدیل شده است
چهارمین جشنواره توت فرنگی در روزهای سوم تا پنجم خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و مهمانان خارجی در روستای شیان از توابع شهرستان سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 19 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کردستات، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: چهارمین جشنواره توت فرنگی در روزهای سوم تا پنجم خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و مهمانان خارجی در روستای شیان از توابع شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

 «پیمان اسکندری« در کارگروه برگزاری چهارمین جشنواره توت فرنگی استان کردستان با اشاره به فعالیت ۱۷هزار بهره‌بردار در استان کردستان عنوان کرد: در حال حاضر ۳۳هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت توت فرنگی قرارگرفته است و سالانه ۶۵ هزار تن  توت فرنگی در استان کردستان برداشت و در بازارهای کشور عرضه می‌شود.

 وی  افزود: سالانه ۳۰۰ هکتار به اراضی سطح زیر کشت توت فرنگی در استان کردستان افزوده می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه عنوان کرد: جشنواره توت فرنگی به شکرانه برداشت این محصول، به رسم سنوات گذشته در روزهای سوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و مهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

 اسکندری تصریح کرد: با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره توت فرنگی در بخش‌های کنفرانس علمی با محوریت یافته‌های نوین توت فرنگی با همکاری دانشگاه کردستان، همایش سرمایه‌گذاری توت فرنگی با همکاری اتاق بازرگانی صنایع و معادن سنندج و همچنین جشنواره مردمی با همکاری فرمانداری محترم سنندج و بخشداری بخش سیروان برگزار خواهد شد که امسال نیز از سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی نیز دعوت شده است.
وی تصریح کرد: جشنواره توت فرنگی کردستان، می‌تواند ظرفیت‌های بخش کشاورزی و گردشگری کردستان را به سرمایه‌گذاران معرفی کند و این مهم فرصتی برای رشد و رونق اقتصادی در کردستان است.

پیمان اسکندری افزود: توت فرنگی کردستان به یک برند تبدیل شده و ما در تلاش هستیم جشنواره توت فرنگی را به عنوان یک رویداد فرهنگی در تقویم کشوری به ثبت برسانیم و هرساله این رویداد مهم برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار