رییس حوزه هنری کردستان گفت: با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، در مجموع هشت اثر از هنرمندان کردستانی به بخش های مختلف این جشنواره راه پیدا کردند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 26 February 2023

به گزارش تابناک کردستان، امین مرادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این آثار از استان در بخش‌های داستانی، مستند، کودک و نوجوان و پویانمایی به بخش رقابتی و نهایی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای که اسفند ماه در تهران برگزار می شود راه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه با اعلام دبیرخانه جشنواره در مجموع چهار هزار و ۶۲۲ اثر در سه بخش ملی، بین المللی و مخاطب کودک و نوجوان در دبیرخانه جشنواره ثبت شد، افزود: در بخش ملی، هیات انتخاب از میان ۲ هزار و ۱۹۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۸۱ اثر را شایسته راهیابی به بخش نهایی جشنواره تشخیص دادند که ۹۷ اثر در بخش مسابقه و ۷۶ اثر در بخش غیررقابتی به نمایش درمی آیند.

رییس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: در بخش بین الملل نیز از میان ۲ هزار و ۴۲۷ اثر رسیده، ۸۸ اثر به سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافت که از این میان ۳۹ اثر در بخش مسابقه به رقابت می پردازد و ۴۹ اثر هم در بخش خارج از مسابقه به نمایش درخواهد آمد.

وی در زمینه بخش کودک نوجوان نیز گفت: در این بخش جشنواره نیز ۷۶ اثر به جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافت و از این میان ۲۵ اثر به بخش مسابقه و ۴۴اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه پیدا کرد.

مرادی افزود: بخش مخاطب کودک و نوجوان بخش آزاد این دوره از سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ بود و شرکت‌کنندگان در این بخش امکان حضور همزمان در یکی از بخش‌های ملی و بین المللی را نیز داشتند.

وی یادآور شد: در بین ۳۱ استان کشور هنرمندان کردستانی با راهیابی هشت اثر به بخش نهایی پس از اصفهان و خراسان رضوی در رتبه سوم تعداد آثار راه یافته به بخش نهایی قرار گرفته است.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به جایگاه بین‌المللی جشنواره فیلم ۱۰۰ افزود: این جشنواره در طول دوران برگزاری خود نقش بسیار پررنگی را در شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری در عرصه فیلم برعهده داشته است.

مرادی ادامه داد: این جشنواره در کنار معرفی استعدادها در زمینه سوق دادن به سمت سینمای اخلاق مدار و توجه دادن هنرمندان به سوژه‌های ناب مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی بسیار موفق بوده است.

جشنواره‌ فیلم ۱۰۰ همانطور که از اسمش پیدا است، جشنواره‌ای برای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای است که حوزه هنری متولی برگزاری آن است و بعد از چهارسال وقفه، سیزدهمین دوره‌ آن از ۱۰ تا ۱۲ اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار