معاون استاندار کردستان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته مصوبات سفر رییس جمهور به استان، بیش از هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه راه و حمل و نقل است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 26 February 2023

بیش از هزار میلیارد تومان به حوزه راه کردستان تخصیص یافت

به گزارش تابناک کردستان، کیومرث حبیبی روز یکشنبه در دومین جلسه راهبری تصادفات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: حوزه راه و حمل و نقل و ترافیک، در یک سال اخیر به شدت مورد توجه دولت قرار گرفته است به طوریکه از ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور، ۶ هزار میلیارد تومان آن به حوزه راه اختصاص داشت.

وی یادآور شد: با وجود تمام مشکلات، تلاش دولت توسعه راه‌های استان است کمااینکه تقاطع غیرهمسطح گاران، کریدور شمال جنوب، فرودگاه سقز و راه آهن همدان سنندج از طرح‌های کلان استان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به طول ۳۲۰ کیلومتری کریدور شمال جنوب در محدوده استان کردستان، ادامه داد: این طرح در استان ۴۸ درصد پیشرفت دارد که نسبت به استان‌های در محدوده، به شدت پایین است.

حبیبی اعتبار اختصاص یافته به این طرح را در سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۹۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در کردستان چیزی به نام آزادراه نداریم و ۸۱ درصد راه‌های استان، اصلی و فرعی است که قابل قبول نیست و باید این وضعیت اصلاح شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه به حوزه حمل و نقل داخل شهری اشاره و با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون یک دستگاه اتوبوس نیز وارد ناوگان حمل و نقل عمومی استان نشده است، افزود: امسال اختصاص ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان سنندج و ۱۰ دستگاه به سقز مصوب شد که پنج مورد آن به سنندج و سه مورد به سقز تحویل داده شد.

حبیبی تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس را در بهمن ماه موفقیت‌آمیز دانست و بر لزوم اقدامات کوتاه مدت و هوشمندسازی و هندسی معابر برای کاهش بار ترافیک سنندج تاکید کرد.

آماده کردن زیرساخت برای تردد زوج و فرد خودروها و محدودیت تردد خودروهای شخصی، از دیگر مطالبی بود که وی بر آن تاکید کرد.

افزایش ۶ درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری

دبیر شورای ترافیک استان کردستان هم اظهار کرد: سال قبل تعداد جان باختگان تصادفات دورن شهری ۵۰ نفر و امسال ۵۳ نفر بوده است که ۶ درصد افزایش داشته است.

طالب فیضی ادامه داد: برای سال جاری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات هدفگذاری شده بود که محقق نشد و به جای ۳۲ نفر ۵۳ نفر جان باخته تصادفات داشتیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است، شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به ایمن سازی گذرگاه‌های عابر پیاده مطابق با آیین نامه طراحی معابر شهری ابلاغی اقدام کنند.

رییس پلیس راهور کردستان هم با بیان اینکه موافق تغییر ساعات کار ادارات و مدارس نیستم، گفت: این موضوع در بهمن ماه به شدت مورد نارضایتی مردم قرار گرفت و باعث ایجاد ترافیک شدید شد.

سرهنگ برزو مرادی یادآور شد: برخی گره‌های ترافیکی سنندج ناشی از وجود تقاطع‌های غیرکارشناسی شده است که اگر شهرداری برطرف کند، بسیاری از مشکلات ترفیکی رفع خواهد شد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار