بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج روز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ 07 February 2023

به گزارش تابناک کردستان، این بخش با زیر بنای ۶۵۰ متر مربع دارای ۶ اتاق ایزوله، اتاق عمل و فضاهای جانبی است که با مشارک بنیاد خیریه رویا فروزش احداث شده است و با احداث آن، نیاز به اعزام بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان به خارج از استان رفع شده است.

رییس بیمارستان بعثت سنندج در مراسم بهره‌برداری از این بخش اظهار کرد: این بخش با ساختاری جدید طراحی و احداث شده و به هیچ عنوان ریسک عفونت ندارد و ۴۰ بار تهویه برای هر اتاق طراحی شده است.

برهان مراد ویسی با بیان اینکه بنیاد خیریه کار عمرانی و دانشگاه تجهیز آن را بر عهده داشت، افزود: این بخش شامل قسمت های آلوژن و اتولوک است و برای تجهیز بخش آلوژن به کمک مالی بیشتر وزارت بهداشت نیاز داریم.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶ میلیارد تومان را بنیاد خیریه رویا فروزش و ۱۴ میلیارد را دانشگاه علوم پزشکی استان هزینه کرده است.
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز و در هفتمین روز از ایام دهه فجر با استقبال استاندار کردستان وارد سنندج شد.

بازدید از بیمارستان‌های بعثت و کوثر و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی از برنامه‌های سفر وی به استان کردستان است.

دکتر عین‌اللهی همچنین با حضور در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن ادای احترام به یادمان شهدای گمنام در نشست با دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه شرکت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار