مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان گفت: تقویت روابط اقتصادی استان با کشورهای خارجی به ویژه عراق و اقلیم کردستان به عنوان یک ضرورت، مستلزم تلاش و همت دوچندان است.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 07 February 2023

به گزارش تابناک کردستان، صادق خدرویسی روز چهارشنبه در جلسه اقتصادی پیرامون توسعه روابط اقتصادی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق که در استانداری کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: به منظور نظام‌مند کردن روابط و جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن ادارات استان، کمیته هماهنگی روابط خارجی به ریاست استاندار تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: توانمندی‌های فراوانی در ۲ سوی مرز برای توسعه روابط اقتصادی بین ایران با عراق و اقلیم کردستان عراق وجود دارد که می توان با برنامه‌ریزی اصولی نهایت بهره‌مندی را از آن برد.

مشاور استاندار و مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان ادامه داد: با توجه به فرصت ها و استعدادهای موجود و شرایط فعلی کشور می طلبد در راستای توسعه روابط اقتصادی استان با کشورهای خارجی به ویژه عراق و اقلیم کردستان تلاش و همت خود را افزایش دهیم.

خدرویسی یادآور شد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه به عنوان متولی روابط خارجی، حلقه وصل و تسهیل کننده ارتباطات بین المللی استان است و به دنبال تقویت پیوندهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان کردستان با کشورهای خارجی به ویژه عراق و منطقه اقلیم کردستان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در شرایط کنونی باید از ظرفیت های موجود اقتصادی و همچنین فرصت وجود دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، نهایت استفاده را در راستای توسعه بکار گیریم.

در این جلسه که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اقتصادی استان برگزار شد موضوعات اقتصادی و محورهای قابل اجرا برای پیگیری و توسعه روابط اقتصادی استان کردستان با اقلیم کردستان به طور کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار