مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: آموزش زندانیان، فراهم کردن زمینه توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های آنان، از جمله وظایف وزارت کار است و این مهم با جدیت در استان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ 03 January 2023

به گزارش تابناک کردستان، فرزاد پیشکاری روز سه‌شنبه در نشست با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بحث فرهنگ‌سازی و حمایت از زندانیان و خانواده های آنان در ادارات، سازمان ها، مراکز خصوصی و اصناف و بازاریان، مهم است و همه باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه زندان ها باید به مراکز فرهنگی و آموزشی تبدیل شوند، افزود: باید با آموزش، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات، زمینه پذیرش زندانیان و معتادان بهبود یافته در جامعه فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان پرداخت تسهیلات دولتی اشتغالزایی به خانواده زندانیان را از اولویت های وزارت کار خواند و اضافه کرد: این وزارتخانه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه، پرداخت تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ را برای خانواده های زندانیان و افراد آسیب دیده در اولویت کاری خود قرار داده است.

پیشکاری ادامه داد: امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان می تواند ارتباط کاری بیشتری در راستای خدمتگزاری به جامعه، میان ۲ دستگاه برای کمک به اشتغال زندانیان و خانواده آنان ایجاد کند.

وی یادآور شد: این اداره کل در راستای سیاست های وزارت کار، حمایت از افراد آسیب پذیر، زنان سرپرست خانواده و خانواده های زندانیان را از مهمترین اهداف خود می داند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کردستان نیز در این نشست ضمن تقدیر از اداره کل کار استان به دلیل توجه ویژه به اشتغال خانواده های زندانیان، افراد آسیب پذیر و معتادان بهبود یافته، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی زندانیان، حمایت از خانواده های زندانیان و آزادی زندانیان غیر عمد را از رسالت ها و اولویت سازمان زندان‌ها عنوان کرد.

مجتبی محمدی یادآور شد: به تنهایی قادر به انجام این مهم نبوده و نیازمند کمک و یاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های به ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون متناسب با استعداد و علاقه مندی زندانیان، مهارت آموزی، توانمند سازی و آموزش شغل حین حبس و کمک به ایجاد اشتغال پس از خروج از زندان، جزو اهداف مهم اداره کل زندان ها است، خواستار استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای زندانیان شد و از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست زمینه این مهم را فراهم کند.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار