رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از اول امسال تا پایان آذر ماه، هزار و ۴۱۰ عملیات توسط آتش نشانان انجام شد که ۶۶۰ مورد آن اطفای حریق بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 03 January 2023

به گزارش تابناک کردستان، سهیل فضل وزیری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهارکرد: از مجموع عملیات‌های انجام شده توسط آتش‌نشانان سنندجی در سال جاری، ۶۶۰ مورد اطفای حریق و ۷۵۰ مورد نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

وی افزود: عملیات‌های اطفای حریق شامل ۷۲ مورد مسکونی، ۶ مورد اداری، ۲۱ مورد تجاری و ۱۳ مورد صنعتی، ۱۴ مورد انبار، ۷۵ عملیات اطفاء حریق ماشین آلات، ۱۱۷ مورد ضایعات و زباله، هفت مورد تاسیسات شهری، یک مورد مراکز تجمیعی بهداشتی و آموزشی، ۲۹۲ عملیات اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل و ۹ مورد سایر موارد بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اضافه کرد: از مجموع عملیات‌های امداد و نجات نیز ۱۱ مورد سقوط اجسام و ریزش چاه، ۳۴۰ مورد صید حیوانات موذی و وحشی، ۱۶ مورد خفگی و گازگرفتگی، ۲۸ مورد گیر کردن انگشتر، پنج مورد چرخ گوشت، ۱۱ مورد سقوط از ارتفاع و ریزش آوار، پنج مورد انفجار گاز، ۹۸ مورد حبس در آسانسور، ۶۷ مورد تصادفات، ۷۴ مورد محبوس در اماکن، ۲۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب و ۴۶ عملیات هم مربوط به سایر حوادث است.

به گفته وی به علت حوادث رخ داده ۱۳۴ شهروند سنندجی مصدوم و ۱۵ نفر هم در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

فضل وزیری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در مجموع سه هزار و ۹۹۸ نفر زیرپوشش آموزش‌ قرار گرفته‌اند، گفت: ۲ هزار و ۴۲۰ نفر در مدارس و پیش دبستانی‌ها، هزار و ۳ نفر در ادارات و ارگان‌ها و ۲۵ نفر مربوط به شرکت‌های خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ نفر آموزش درون سازمانی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ارائه شده است، افزود: شناسایی نقاط حادثه‌خیز و توجه به بحث آموزش به منظور پیشگیری و عکس‌العمل مناسب در زمان حوادث از اولویت‌های این سازمان است.

هشت ایستگاه آتش نشانی فعال و مجهز در سنندج وجود دارد که سه ایستگاه آن در نواحی منفصل و پنج ایستگاه در مناطق مرکزی قرار دارد، ایستگاه های آتش نشانی این شهرستان با بیش از ۱۵۳ نفر نیرو، خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می دهد که ۱۳۰ نفر از این نیروها، عملیاتی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار