استاندار کردستان اعلام کرد که بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال گذشته، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در سطح استان و در بخش‌های مختلف هزینه شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱ 21 October 2022

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با دو دستور کار تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و امنیت غذایی برگزار شد به گزارش نتیجه اجرای بودجه درسال ۱۴۰۰ توسط دیوان محاسبات استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های گوناگون و برای توسعه استان هزینه شده است و این در حالی است که درآمدهای حاصل شده از منابع مختلف در داخل استان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی کوشا با بیان اينکه باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های درآمدی استان را شناسایی و افزایش دهیم، گفت:به هر اندازه ظرفیت های درآمدی استان افزایش پیدا کند امکان به بهره برداری رساندن  پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بیشتر خواهد بود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا شناخت بیشتری از ظرفیت‌های بودجه داشته باشند و اگر لازم است در این خصوص جلسات و کارگاههای آموزشی بیشتری برگزار کنند.

استاندار کردستان همچنین در خصوص احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مرز باشماق  گفت:پایانه‌های مختلفی  در کشور در این رابطه فعال هستند و لازم است نحوه کار و نوع تعامل دستگاه‌های مختلف در آن پایانه بررسی شود و بر اساس تجربیات آنان در مرز باشماق نیز روند احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مرز اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه به مصوبات معطل مانده از سالیان قبل در کارگروه امور زیربنایی و تشکیل کمیته‌ای برای بررسی آنها خبر داد و گفت:در این کمیته ۳۹۷ مصوبه بررسی شده که ۲۹ مصوبه از آنها نیازمند طرح و تصمیم گیری شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که در جلسه آتی این شورا در خصوص آنها تصمیم گیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار