کد خبر: ۱۰۷۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 14 October 2022

گزارش تابناک کردستان، مهدی رمضانی روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان کردستان با اشاره به شیطنت های رسانه ای دشمنان اظهار داشت: این رسانه خاص که تحت عنوان ایران اینترنشنال معرفی شده و خیلی ها آن را سعودی اینترنشنال می‌خوانند این روزها شعار زن، زندگی، آزادی سر می دهد در حالیکه رژیم موسس و حامی این رسانه، زن ستیزترین و زن تحقیرگرترین رژیم جهان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: رژیمی که تازه اجازه گرفتن گواهی نامه را به زنان داده است از طریق این رسانه شعاری را سر می دهد که تعجب برانگیز است.
رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رسالت اصلی بانک کشاورزی حمایت و تغذیه مالی کشاورزان است، گفت: بخش زیادی از اقتصاد استان در بخش کشاورزی تعریف می شود لذا متناسب با استعدادهای آن باید مورد حمایت هم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی بانک اسلامی و به معنای واقعی در حمایت از تولید باید پیشقراول باشد، ادامه داد: خدمات زیادی در دوره های گذشته شده است و در طرح هدفمندی یارانه ها هم بانک کشاورزی  خوب عمل کرد و واحدهای تولیدی را معطل نگذاشت و تسهیلات لازم را در اختیار آنها  گذاشت.
بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران کردستانی واریز شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی استان وجود دارد، اظهار داشت: ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی و ۳۰ درصد اشتغال استان هم مربوط به این بخش است.  
پیمان اسکندری اضافه کرد: ۶۲۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری و در نتیجه آن ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران واریز شد.  
وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد اراضی کشاورزی کردستان آبی و مابقی دیم است، ادامه داد: کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی آن به سمت امنیت غذایی و تولید کالاهای استراتژیک هم چون گندم حرکت می کند.  
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در دولت سیزدهم قانون انتزاع اجرا شد و تولید، تامین و نظارت بر توزیع محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.  
اسکندری از دیگر طرح های موثر اجرا شده در این دولت را مردمی سازی یارانه ها خواند و یادآور شد: بانک کشاورزی استان بیشترین همراهی را در راستای اجرای این طرح داشت و این اقدام باعث شد هیچ مشکل و کمبودی در تامین پروتئین پیش نیاید.  
وی با اشاره به اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی انتقال تولید صیفی جات و سبزی به سمت گلخانه ها است، گفت: در حال حاضر ۳۷ هکتار گلخانه در استان وجود دارد که طی سال جاری و سال آینده باید آن را به ۳۵۰ هکتار برسانیم.  
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: خط اعتباری ویژه‌ای در استان به دستور وزیر جهاد کشاورزی باید ایجاد شود که امیدواریم این موضوع تحقق یابد.  
مدیر جدید امور شعب بانک کشاورزی کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: ۱۲۵ هزار شاغل در بخش کشاورزی استان داریم  و در تولید توت فرنگی رتبه نخست، تولید گندم رتبه سوم، گردو و نخود رتبه چهارم و در تولید گوشت سفید هم رتبه نخست غرب کشور را در اختیار داریم.
اسماعیل حیدری با بیان اینکه در بیشتر شاخص ها هم بانک کشاورزی استان دارای رتبه در سطح کشور است، گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ۴۳ درصد مشکلات استان منوط به بخش کشاورزی است و این مهم مسوولیت مسوولان را چندین برابر کرده است.
سرپرست شعب بانک کشاورزی کردستان در این مراسم اظهار داشت: بانک کشاورزی استان در ۶ شاخص اصلی هم چون مدیریت اعتباری و مالی و وصول مطالبات رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.  
جمشید ویسی با اشاره به اینکه کردستان ۲ درصد جمعیت کشور را دارد، افزود : سهم استان ما در منابع و مصارف بانکی ۶/. درصد است و این رقم برای تهران ۶۱ درصد است.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه توسط بانک کشاورزی در استان پرداخت شده است، گفت:  میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک کشاورزی استان در یک سال اخیر ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است.  
جمشید ویسی از آبان سال ۱۴۰۰ تاکنون به عنوان سرپرست بانک کشاورزی استان مشغول به فعالیت بود و امروز جای خود را به اسماعیل حیدری داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار