استاندار یزد با اشاره به اینکه ۲۰ هزار خانه خالی در استان وجود دارد گفت: لیست همه این خانه‌ها باید تا روز شنبه ۱۸ تیرماه جاری احصا و در اختیار اداره‌کل امور مالیاتی قرار گیرد تا مالیات بر این خانه‌ها اعمال شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ 06 July 2022

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان به موضوع اجاره بها پرداخت و افزود: اصناف و اتحادیه املاک بر اساس مصوبه دولت باید کف و سقف اجاره بها را در هر منطقه مشخص کنند و البته سقف اجاره نباید از مصوبه سران قوا فراتر رود.

وی ادامه داد: نرخ‌های مصوب باید در همه بنگاه‌ها نصب و اطلاع رسانی عمومی شود تا مردم بدانند که حداکثر اجاره در این مناطق چقدر است و نرخ‌ها همچنین به شورای حل اختلاف اصناف و دادگستری داده شود تا شهروندانی که نسبت به اجاره بها شکایت دارند به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

استاندار یزد اظهار کرد: از هم‌اکنون تا شهریورماه فصل قراردادهای منازل به شمار می‌آید و باید تکلیف این خانه‌ها به سرعت مشخص شود و هیچ کس حق ندارد خانه را بالاتر از سقف اجاره دهد و کسی که درصدد این مساله باشد هم حق اجاره منزل را ندارد و هم باید مالیات پرداخت کند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندار ، مسکن ، اصناف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار