آیین پایانی نخستین جشنواره عکس آلما همزمان با افتتاحیه نمایشگاه عکس "آلما" با حضور مسئولین و مدعوین استانی و هنرمندان و عکاسان استان همدان در محل فرهنگسرای آیت الله بهاری شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ 06 July 2022
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان: جشنواره عکس آلما می‌تواند الگویی مناسب برای معرفی استان همدان با زبان هنر به استان‌ها و کشور‌های دیگر باشد

 
یه گزارش تابناک همدان، ظاهر پور مجاهد: ارتباط موضوع فرهنگی و تولیدی از نقاط قوت جشنواره آلما است و با استفاده از امکانات مشترک ادارات جشنواره جامعی برگزار شد که می‌تواند به عنوان الگو در استان مطرح شود.

وی افزود:دولت سیزدهم دولتی مردمی است و اقداماتی که در استان صورت می‌گیرد بر اساس برنامه عملیاتی بوده و برنامه‌ها مسیر خود را در قالب برنامه مدون دنبال می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: علیرغم سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات، تلاش‌های بسیاری برای جذب تسهیلات گرفته شده است و با اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه شاهده توسعه اشتغال زایی خواهیم بود و شرکت‌ها می‌توانند طرح‌ها و پروژه‌های خود را با تسهیلات قابل قبول اجرایی کنند.

در ادامه فرماندار بهار نیز با تقدیر از عوامل اجرایی جشنواره عکس آلما گفت: این جشنواره با تکیه بر نیرو‌های جوان و با استفاده از انرژی، خلاقیت و نوآوری جوانان اجرا شد و یکی از اهداف جشنواره به کارگیری و انگیزه دادن و نشان دادن راهکار به جوانان بود.

روح الله نباتی اضافه کرد: استفاده از نیروی جوان باعث بالا رفتن مشارکت اجتماعی و کمک به توسعه کشور می‌شود و در همین راستا باید جمعیت کشور را جوان نگه داریم.

وی ارتقای فنی و تکنیکی هنرمندان را از دیگر اهداف جشنواره برشمرد و گفت: در کارگروه و ورکشاپ که در چهار روز برگزار شد عکاسان اطلاعات و دانسته‌های خود را به اشتراک گذاشتند و با استفاده از هنر خود موضوعات را به خوبی نشان دادند.

فرماندار شهرستان بهار با تاکید فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: دشمنان بر کمبود‌ها و نارسایی‌های ما تاکید دارند، ولی ما باید زیبایی‌ها و پیشرفت‌های چهل سال را در راستای جهاد تبیین نشان دهیم.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:جشنواره عکس آلما یک کار فرهنگی ابتکاری و خلاقانه بود که برای معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های شهرستان بهار از رسانه‌ی هنر به خوبی بهره گرفته شد. 

 مسعود ویژه افزود:با حضور هنرمندان عکاس و ثبت تصاویر نابی که جمع آوری شد اتفاقات خوبی رقم خورد که می‌تواند به تشویق بخش خصوصی به ویژه صنعتگران بیانجامد. 

وی اشاره کرد: در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهیم کرد چنین جشنواره‌هایی تداوم داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار