از مسائل مهم در جامعه بشری،مسئله امنیت و آرامش در جامعه است که امروز متاسفانه بعضی از کشورهای از این نعمت با ارزش محروم هستند و هر روز خبرهای دردناک و سخت در مورد تجاوز و تعرض به افراد به گوش ما می رسد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 08 June 2022
به گزارش تابناک کردستان ، مسئله امنیت جز پایه های اساسی هر جامعه است و اگر یک جامعه در آینده برنامه توسعه و پیشرفت تدوین کند باید در قدم اول تکلیف مسئله امنیت را روشن کند؛چرا که نبودن امنیت کل تلاش و کوشش ها افراد و مدیران را در یک لحظه نابود خواهد کرد.

امروز خوشبختانه کشور ایران اسلامی از لحاظ امنیت در جایگاه بهتر و عالی قرار گرفته است که همه ایرانیان از این نعمت با ارزش و الهی استفاده می کنند و زندگی خودشان را زیر سایه امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذارند. این امنیت بخاطر وجود یک رهبر مقتدر و آگاه به مسائل روز است که متاسفانه بسیاری از کشورهای منطقه از داشتن چنین رهبری محروم هستند و نتیجه آن همان نبودن امنیت،جنگ های قومی و مذهبی،نفوذ بیگانگان و در آخر عدم پیشرفت و توسعه کشور است.

لذا همه ما ایرانیان در مرحله اول باید قدر و ارزش این امنیت را بدانیم و در مرحله بعدی از مسئولان و مدیران عالی رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی بابت ایجاد امنیت تشکر و قدردانی کنیم.

اما سوال اینجاست که با این امنیت باید چکار کرد؟ این سوال جواب های مختلفی دارد و عده ای فقط به فکر حفظ نظام های سیاسی هستند و همان منش دیکتاتورها است و عده ای دیگر برای پیشرفت و توسعه کشور از این امنیت نهایت استفاده را خواهند کرد و برنامه های توسعه گرایی را در زیر چتر امنیت تدوین خواهند کرد و به سوی رفع مشکلات حرکت خواهند کرد.

خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی جز کشورهای توسعه گرا و پیشرفته محسوب میشود و کارنامه نظام مقدس در این چهار دهه بر روی توسعه و آبادانی کشور تاکید کرده است و ما امروز تفاوت قبل و بعد از انقلاب را به خوبی درک می کنیم که اگر به تاریخ نگاه کنیم مسلما با شرایط امروز غیرقابل مقایسه است و جز مسائل بدیهی محسوب میشود؛چرا که از روز اول انقلاب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بر رفع مشکلات موجود جامعه تاکید می کردند و امروز هم مقام معظم رهبری همین منش و خط مشی را ادامه می دهند و همه اینها سندی برای توسعه و پیشرفته بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اما نکته بعدی اینست که برای توسعه و پیشرفت کردن یک سری مولفه های لازم است که اولین مولفه آن امنیت است و در کنار امنیت باید به نقش سرمایه گذار هم توجه کرد؛چرا که امروز سرمایه گذاران جز مولفه های اساسی برای توسعه در سراسر جهان هستند و میتوان ادعا کرد که بدون سرمایه یک قدم نمیتوان حرکت کرد.

خوشبختانه در کشور ایران اسلامی ما شاهد این دو مولفه یعنی امنیت و سرمایه گذار هستیم و مولفه دیگر وجود داشتن نیروهای مختصص و توانا است که امروز با وجود رشد و پیشرفت در زمینه علوم و مراکز علمی در سطح کشور ما شاهد این مولفه هستیم و جوانان ایرانی امروز جز دانشمندان اول در سطح جهان محسوب میشود که انصافا مایه افتخار است.

اما مولفه دیگر وجود داشتن منابع طبیعی است در این مولفه باز کشور ما زمینه توسعه و پیشرفت را دارد و در کل کشور ایرانی اسلامی در داشتن مولفه های پیشرفت و توسعه هیچ مشکلی ندارد.

اما با توجه به مطالب بالا که ذکر شد یکی از استان های مهم در سطح کشور برای پیشرفت و توسعه استان فرهنگی کردستان است که امروز در همه مولفه های بالا خوشبختانه یک نمونه کامل محسوب میشود.

استان کردستان بخاطر وجود داشتن امنیت و همچنین نیروهای مختصص و توانا و منابع طبیعی که دارد زمینه جذب سرمایه گذار را در خودش دارد و در کنار این مولفه های بازار فروش و ارتباط مرزی با عراق از مزیت های مهم استان کردستان است.

در چند دهه گذشته دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی متاسفانه یک منطق غلط به نام امنیتی کردن استان کردستان بر سر زبان ها انداختند ولی خوشبختانه با هوشیاری مقام معظم رهبری در سفر ادربیهشت 1388 به استان کردستان عنوان فرهنگی بودن را به استان دادند و ما از این تاریخ به بعد شاهد پیشرفت ها و توسعه استان کردستان هستیم.

و جای دارد که مدیران و مسئولان ارشد استانی و کشوری در این مسیر حرکت کنند؛چرا که استان کردستان در همین چند روز گذشته که تعطیلات نیمه خرداد را داشتیم چند هزار نفر از سراسر کشور مهمان مردم استان بودند و از جاذبه های گردشگری استفاده کردند که نشانه داشتن پتانسیل برای جذب سرمایه گذاری است.

هر چند ما قبول داریم که در این چند سال گذشته در زمینه جذب سرمایه گذار اقدامات خوبی انجام شده است و حتی بسیاری از افراد در مناطق مرزی که مشغول به کولبری بودند امروز در صنایع و کارخانه های تولیدی مشغول به فعالیت اقتصادی هستند و چرخ اقتصادی کشور و استان در دستان این عزیزان می چرخد که نشانه اهل کار بودن جوانان و توانا بودن آنها است.

چرا که برای سرمایه گذار بسیار مهم است که سرمایه خودش را در کجا خرج می کند و چقدر سود بدست می آورد و در آینده سرمایه او چه میشود و همه این سوالات برای هر فرد سرمایه گذاری ایجاد میشود که استان کردستان انصافا همه مولفه های بالا را دارد و میتواند به سرمایه گذاران تضمین دهد.

اما با توجه شرایط موجود و همچنین با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و وجود مدیران بومی و دلسوز و انقلابی در استان کردستان به ویژه آقای استاندار محترم جناب آقای دکتر زارعی کوشا این امید در دل مردم استان فرهنگی کردستان روشن است که در آینده سرمایه های زیادی جذب استان خواهد شد و کولبران زیادی به جای فعالیت در مناطق صعب العبور در کارخانه های مشغول به فعالیت اقتصادی خواهند بود.

در پایان حزب همت در استان فرهنگی کردستان که بر روی مطالبات مردم تاکید کرده است در این مورد هم از مدیران و مسئولان عالی رتبه در سطح کشور و استان بر روی جذب سرمایه گذار تاکید می کنند؛چرا استان کردستان زمینه های و پتانسیل های کافی و لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد و از دولت انقلابی جناب اقای دکتر رییسی درخواست داریم که در سفر آینده به استان فرهنگی کردستان در مورد جذب سرمایه گذار اقدامات انقلابی و جهادی انجام دهند.



مهندس فرزاد مرادی،رییس حزب همت در استان فرهنگی کردستان و رییس کمیته مطالبه گری حزب همت در سطح کشور
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار